Friday, June 10, 2016

Rakaman video yang fantastik?

OLE RAMADHAN

Email saya hari ini menerima kiriman satu bahan cukup memeranjatkan, mengenai gambaran atau suasana satu rombongan sedang menaiki sebuah jet dengan membawa beberapa buah beg besar. Orang menaiki kapal terbang atau pun jet eksekutif adalah perkara biasa, tidak pernah menjadi bahan berita panas pun.

Tetapi berlainan dengan keadaan yang dirakamkan dalam video berdurasi 2:29 ini. Rombongan itu diketuai oleh isteri pembesar negara. Ia dikatakan begitu kerana orang mirip isteri pembesar itu mendahului yang lain memijak tangga menuju ke pintu jet dan setiap orang dilewati menyambutnya dengan membongkokkan tubuh seakan mencium tangannya tanda hormat.

Tangga yang digunakan ada lambang sebuah syarikat penerbangan negara yang bertukar nama kerana bankrup.

https://drive.google.com/file/d/0B-KS2an8wNoEb2wxZW5IZnBaTW8/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B-KS2an8wNoEb2wxZW5IZnBaTW8/view?usp=sharing

Mungkin mereka yang mempunyai daya pengamatan tinggi dapat mengecami siapa perempuan berkenaan.

Jika mengikut kenyataan disertai ULR video berkenaan perempuan tersebut ialah Rosmah Mansor? Tetapi ia tidak dapat disahkan kerana kecanggihan IT sekarang ini segala-galanya boleh direyasa sehinggakan ia kelihatan asli.

Terlintas di kepala selepas melihat video berkenaan (tanpa berkelip), lagaknya ia seolah-olah sedang membawa lari barangan berharga. Dari sisi lain keadaanya semacam penyeludup? Atau lagaknya ia seperti orang sedang melarikan diri ke sesebuah negara lain dan meninggalkan negara asalnya.

Di sini saya tidak mahu mengulas panjang, tenguk dan tontonlah sendiri. Kaji dan selidikilah sebaik mungkin apakah video ini tulen atau pun bikinan yang disunting sebegitu rupa. Yang pastinya video ini sangat menarik dan fantastik sekurang-kurang untuk sepanjang Ramadhan ini. [wm.kl.2:25 pm 10/06/16]

No comments: