Thursday, February 18, 2010

Lompat Melompat

Giliran Pemimpin BN Pula Keluar Parti!

Di Sabah bekas timbalan menteri kerajaan BN, Kalakau Untol dilaporkan telah meninggalkan BN dan menyatakan kesediaan untuk menyokong agenda perjuangan Pakatan Rakyat. Sebuah laman protal berita melaporkan bekas timbalan menteri itu turut melepaskan semua jawatan yang dipegangnya dalam syarikat milik kerajaan.

Kalakau yang juga pernah menjadi timbalan Menteri Buruh, katanya kesal dengan cara BN yang tidak memenuhi beberapa tuntutan rakyat Sabah yang telah disuarakan sejak lama dulu.

Sementara itu dalam perkembangan lain satu sumber politik di Sabah memaklumkan sekurang-kurang dua orang bekas menteri dan dua ahli parlimen dikatakan sedang menimbangkan untuk keluar BN dan menyatakan sokongan kepada Pakatan.

Sumber itu menyebut dua bekas menteri itu seorang masih ketua bahagian dikatakan mengambil keputusan itu kerana kurang senang dengan tindakan pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim berhubung kes liwat.

Menurut sumber itu mereka juga tidak bersetuju cara akhbar dokongan kerajaan BN memperbesarkan berita perbicaraan Anwar yang mana sikap melampau itu memalukan negara ini di mata dunia.

Empat pemimpin berkenaan termasuk dua ahli parlimen akan mengumumkan tindakan mereka tidak lama lagi. Wakil keempat-empat pemimpin berkenaan katanya telah pun berjumpa dengan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat baru-baru ini. [wm.kl. 4:40 pm 18/02/10]

No comments: