Saturday, June 12, 2010

SMS Seorang Kawan

Adun Lompat Parti Kahwin Janda Korporat?

DI celah-celah kesibukan memerhati muktamar Pas ke- 56 dan sambil membawa anak-anak bercuti di negeri Serambi Makkah telefon saya masih sempat lagi menerima satu SMS dari seorang kawan berbangsa Umno dari Kuala Lumpur. Saya tidak tahu kenapa akhir-akhir ini kawan ini kerap mengirimkan SMS yang tidak berapa elok mengenai partinya dan juga individu di dalam parti kebangsaan itu.

Kali ini kawan itu mengirimkan SMS berhubung perkembangan salah seorang Adun PKR Perak yang telah keluar parti dan mengambil sikap bebas di Dun Perak dengan menyokong penuh UBN. Menurut SMS kawan itu, Adun berkenaan kini sudah lumayan hidupnya. Bukan itu saja, katanya dia juga sudah berkawhin baru dengan janda seorang korporat.

"Ini ada cerita menarik hendak saya bagi tahu kepada sdr. Semalam kawan saya terserempak dengan salah seorang Adun PKR yang kini tidak bersama parti itu lagi yang bersama bini barunya. Lokasinya ialah di Bukit Antarabangsa, Hulu Selangor.

"Menurut cerita kawan itu, bini baru Adun berkenaan ialah janda seorang korport. Mereka baru saja berkahwin dan 'berselindung' di Bukit Antarabangsa?"

Benarkah cerita kawan saya ini? Saya percaya ada orang merakam gambar Adun berkenaan dengan isteri barunya itu. Mereka dikatakan kerap melilau di Bukit Antarabangsa terutamanya waktu malam. Lambat laun kalau Adun berkenaan benar berkahwin baru dengan janda, pasti gambarnya akan terakam.

Saya akan cuba menjenguk ke lokasi berkenaan mahukan kepastian. Soal berkahwin tidak menjadi masalah. Sesiapa pun boleh kahwin kalau ada orang yang inginkan kepada kita, kita pula berkemampuan untuk melakukannya. Masalahnya kita tidak mampu dan tidak ada perempuan yang sudikan kita.

Yang saya rasa perlu mencatatkan ialah mengenai perubahan hidup Adun berkenaan yang dikatakan lumayan itu. Apakah ianya ada kaitan dengan dakwaan Anwar Ibrahim yang mendakwa mereka yang keluar parti mendapat bayaran sebanyak RM2 juta? Sekiranya dakwaan itu benar, jadi tidak hairanlah kalau Adun yang lompat keluar tiba-tiba berubah bulu termasuk menambah isteri seorang dua lagi. [rains kb 9:00 am 12/06/10]

No comments: