Monday, March 2, 2009

Berita Panas

Kejutan Buat Umno Esok?

[kemas kini] BERITA esok ialah kenyataan berhubung satu kumpulan dalam Umno akan membuat injuksi di mahkamah bagi menghalang perhimpunan agung Umno pada Mac depan! Siapa dan apakah alasan injuksi berkenaan hanya dapat diketehui esok. Tunggulah esok.

BARU sekejap tadi saya menerima sms yang menjemput saya hadir ke satu tempat esok di sekitar Petaling Jaya. Menurut sms jemputan itu ada berita besar yang akan mengejutkan khalayak khasnya dalam Umno.

Saya cuba menghubungi pengirim sms berkenaan bertaya mengenai apa? Namun sampai kini tidak terjawab. Senyap!

Dalam kepala timbul beberapa persoalan di sebalik jemputan itu. Apakah berita bakal mengejutkan esok itu? Untuk menolaknya dengan beranggap ia satu gimik tidak mustahil. Sebab pemanggil ini tidak pernah bergurau dalam perkara-perkara seserius itu.

Saya yakin ia benar, memang ada kejutan esok.

Berita mengejutkan Umno? Saya terus berfikir dan cuba menoleh ke belakang kepada beberapa maklumat yang diterima sebelum ini. Kira-kira dua bulan lalu ada seorang Datuk memberi tahu dan cuba menyakinkan saya, perhimpunan agung Umno pada Mac ini akan ditangguhkan.

Ada sesuatu teknik yang akan digunakan untuk menangguhkan persidangan berkenaan katanya.

Saya tidak percaya dan menganggapnya sebagai gurauan saja. Hinggalah bila berjumpa Datuk berkenaan tiga minggu lalu saya menanyainya berhubung maklumat yang beliau katakan itu. Katanya akan diteruskan.

Apakah berita yang akan meledak esok itu berhubung dengan usaha untuk menangguhkan persidangan Umno berkenaan? Bahawa rancangan yang disebutkan Datuk berkenaan berjalan dan akan jadi?

Jadi sama-samalah kita tunggu hari esok. Insya-Allah menjelang petang berita itu akan meletup dan menjadi topik hangat sehari dua ini.

Apakah ia juga ada kena mengena dengan Abdullah Badawi? Pada saya mustahil kalau Abdullah terlibat kerana beliau sudah mengaku awal-awal akan menyerahkan jawatan itu kepada Mohd Najib Razak pada akhir bulan ini. Jadi siapa, dan apa kena tunggulah. Tunggulah esok! [wm.kl. 5:30 pm 03/02/09]


No comments: