Monday, March 30, 2009

Dendam Bukit Gantang 2

Nizar Sudah Turun Padang, Sambutan Memberangsangkan

BELUM sampai 24 jam selepas disahkan sebagai calon Pas untuk pilihan raya kecil P59 Bukit Gantang, Menteri Besar Rakyat, Mohamad Nizar Jamaluddin telah turun ke gelanggang menemui rakyat akar umbi bagi menjelaskan misi dan visi pilihan raya kali ini.

Ia bukan saja setakat memenuhi kekosongan kerusi ditinggalkan Allahyarham Roslan Shahrum tetapi pilihan raya kali ini membawa natijah lebih penting dari itu.

Nizar nampaknya tidak membuang masa dan terus bergerak tanpa memepdulikan dua calon lain, Ismail Saffian dan seorang calon bebas.

Pagi tadi dengan diteman Adun Kuala Sepatang, Tai Sing Ng (PKR), Adun Simpang Pulai, Chan Ming Kai (DAP) dan Adun Semanggol, Ramli Tusin (PAs) Nizar telah turun ke Kuala Sepatang menemui masyarakat Cina di situ. Pengundi di kawasan ini berjumlah 19,699 pemilih.

Dalam kesempatan itu Nizar menemui semua lapiran masyarakat, peniaga, pemandu teksi, guru, orang awam, kanak-kanak, remaja, kakitangan kerajaan dan juga anggota pasukan keselamatan.

Sambutan ke atas kunjungan Niazar dan rombongan kempennya memberangsangkan. Orang Cina nampak begitu jinak dan mesra dengan Nizar dan ada yang terang-terang memberi pengakuan untuk memilih Nizar.

"Lu tak payah lusing, kita olang akan tetap undi lu...," begitulah tutur seorang pengundi yang sudah lanjut usia. Dia tidak percaya yang datang memeluk dan berjabat tangan dengannya adalah calon pilihan raya berkenaan dan bekas Menteri Besar Perak yang masih dianggap Menteri Besar Rakyat.

"Lu olang calon wakil rakyat ke?" tanya pengundi berkenaan tidak percaya kerana mungkin baginya Nizar terlalu humble.

"Iya... iya, saya Mohdmad Nizar calon Pakatan Rakyat," balas Nizar. Mereka berpelukan dan bertepuk bahu mesra.

Berikut dipaparkan beberapa keping gambart yang dirakam Zamzarina yang mengikuti Nizar ke Kuala Sepatang kira-kira selama satu jam bermula jham 11:00 pagi hingga 12:00 tengah hari. [wm.kl 6:30 pm 30/03/09]

No comments: