Sunday, July 29, 2012

Sumbangan Untuk Pembinaan Leburaya KK-KB

PEMAKLUMAN

Saya baru mendapat sms daripada Perakan Malaysia - persatuan anak-anak Kelantan di perantau memaklumkan mereka mengadakan majlis berbuka puasa dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 4 Ogos ini di Shah Alam Selangor. Sempena majlis itu juga orang ramai berpeluang menghulurkan sumbangan (sedekah) untuk pembinaan lebu raya rakyat (LRRK) KB - KK sepanjang 73 kilometer.

Saya memaklumkan di sini, sumbangan yang diberikan oleh para penjengok blog saya dan rakan Fb akan disampaikan pada malam tersebut, IsnyaAllah. Sehubungan itu saya mengucapkan berbanyak terima kasih kepada mereka yang sudi menghulurkan sumbangan.

Tabung ini akan ditutup selepas sumbangan diserahkan.
Alhamdulilah wang terkumpul setakat ini membanggakan, cukuplah untuk orang kerdil macam kita. Yang penting bukan nilai tetapi penytertaan dan keinsafan kita. Saya terutamanya merasa bangga dan bersyukur kerana keprihatinan para penjengok dan rakan Fb saya. Tidak terfikir anda semua menjadi semurah dan kepedulian itu mencerminkan semangat kita semua untuk melihat sebuah lebuh raya terbina di negeri Kelantan Darulnaim.

Yakin dan percayalah setiap sen yang dihbulurkan itu merupakan sahutan kepada cabaran dan tindakan kerajaan UBN yang cuba mengasing dan menafikan hak rakyat Kelantan yang dijamin oleh perlembagaan,

Seharusnya sumbangan dan keberanian pengorbanan ini dimalui oleh mereka yang menentang pemnbinaan lebuh raya ini terutamanya jebon-jebon yang telah menghantarkan cangkuk sopek, siku rongga, gergaji tumpul ke perkarangan pejabat MB tidak lama dulu. Insaf dan bertaubatlah demi keharmonian kita semua. Mereka janganlah begitu agah mengilas kain pelikat kesombongan sehingga terkilas sama 'batu-batu' hikmat yang dianugerahkan Allah.

Anda, mereka yang anti pembinaan itu termasuk Awang Adek Hussein dan pemimpin Umno lain, malu dan ambillah iktibar atas keberanian para penjengok blog saya dan rakan Fb saya serta mereka lain yang insaf dan berani mensedekahkan untuk kepentingan umum. Sepatutnya bukan rakyat yang berani menanggung tanggungjawab itu tetapi anda pemimpin bertaraf menteri.

Saya umumkan juga disini, selepas saya menyerahkan sumbangan itu kepada Tok Guru Nik Aziz, tabung punggutan yang dianjurkan blog dan Fb saya akan ditutup dengan rasminya. Sedekah dan sumbangan seterusnya boleh anda lanjutkan menerusi saluran ataupun kaedah-kaedah lain. Sementara tabung kelolaan blog dan Fb saya ini ditutup anda yang ingin dan belum menyumbang tetapi berhasrat boileh menyumbang.

Terima kasih, jazakalah khairan kasira, saya terharu atas keperihanan anda semua dan titisan air mata ini menjadi balasan atas kebaikan itu dan doa syahadu saya kepada Allah, Tuhan kita Allah agar memberi rahmat kepada anda penyumbang selamanya. Saya sayang dan percaya anda semua! Alhamdulilah blog Merah Tinta dan Fb saya turut menyahut aspirasi rakyat Kelantan menerusi sumbangan/sedekah anda semua ini. Wassalam. [wm.kl.1:56 pm 29/07/12]

1 comment:

Iklanneka said...

ada akaun bank dibuka tak untuk menderma secara online bank..???