Thursday, January 31, 2013

Wakil Rakyat Tunggu Hasil Laporan Polis Dibuatnya

CATATAN PAGI                                                                                                             

Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelantan yang dipukul menyebabkan cedera di bahagian leher dan punggung masih tertanya-tanya mengenai laporan polis yang dibuatnya berhubungan serangan oleh dua lelaki terhadapnya.

Setelah lebih dua minggu laporan polis dibuat beliau belum menerima apa-apa perkembangan atau maklumat mengenai status laporan berkenaan ini menyebabkan timbul tanda tanya, apakah polis sudah mengambil tindakan menyiasat kejadian itu atau belum?

"Sesuatu yang agak menghairankan juga kerana sehingga kini saya tidak mendapat apa-apa maklumat mengenai laporan polis itu saya, atau prosudernya memang begitu?" kata Adun berkenaan memaklumkan perkara berkenaan dengan rasa kesal.

Disebabkan keadaan itu beliau keliru apakah laporan itu disiasat atau tidak dan ia menghairankan kerana biasanya dalam kes-kes melibatkan orang kenamaan polis cepat bertindak.

Dalam kejadian tengah pada 17 Januari lalu di sekitar Jalan Bayam Kota Bharu, wakil rakyat berkenaan diserang oleh dua orang lelaki. Gara-gara itu menyebabkan beliau tercedera di bahagian leher dan punggung. Kecederaan di bahagian punggung agak serius dan kemungkinan ia boleh membawa kecederaan kekal.

Ekoran kejadian itu wakil rakyat yang baru sepenggal menang itu membuat laporan polis di Balai Polis Kota Bharu dua hari kemudian pada 19 Januari setelah dinasihatkan mendapat laporan perubatan terlebih dahulu. Laporan itu diterima dan dimaklumkan kes itu akan disiasat di bawah Seksyen 323 KK yang akan disiasat oleh Inspektor Siti Alina Mohd Adil Natkunasingam.

Bersama laporan polis itu disertakan juga perakuan dari doktor yang merawat wakil rakyat itu dan yang mengesahkan berlaku kecederaan agak membimbangkan.

Beliau sangat berharap agar laporan polis itu akan diambil tindakan segera demi keadilan semua. [wm.kl.8:35 am 31/01/13]

No comments: