Thursday, January 24, 2008

Ahlan Wasalan

Esok Kita Akan Mula Berkomunikasi

Alhamdulilah, syukur kepada Allah s.w.t. kerana masih memberi berkesempatan untuk kita berjumpa lagi bagi meneruskan perjuangan demi Allah.

Lebih 40 hari saya tidak muncul dan mencatat apa-apa bahan menerusi blog ini. Mulanya beriya untuk mencatat dari tanah suci, (Makkah dan Madinah) namun kerana kemudahan internet tidak berapa "sihat", segala angan-angan itu terlerai begitu sahaja.

Penerbangan kedua terakhir (KT 89) yang membawa saya dan isteri bersama lebih 300 jemaah selamat mendarat di KLIA jam 5:01 pagi tadi.

Insya-Allah kalau tidak ada aral merintang mulai esok saya akan mencatat dan mulai mengisi blog ini. Kepada penjenguk setia blog ini sekali lagi saya mengucapkan terima kasih atas doa anda sekalian yang memungkinkan saya selamat pergi dan selamat kembali dan sihat walafiat selama berada di sana!

Dalam tempoh lebih 40 hari nampaknya banyak isu dan peristiwa yang berlaku. Apa pun paling menarik ialah mengenai demam pilihan raya yang hampir menempati apa yang saya perkatakan sebelum ini.

Alam siber nampaknya akan meriah dan hangat menjelang pilihan raya umum ke - 12 kelak. Akhbar tempatan yang menjadi penjlat buntut kerajaan sudah mula jadi semakin tidak waras. Sedikit masa lagi rakyat negara ini akan dihurungi oleh media mania!

Terima kasih. [3:52 pm 24/01/08]

No comments: