Thursday, February 28, 2008

Enekdot Politik

Kalau Sudah Jatuh Hati.. Apa Saja Dilakukan.

KALAU seseorang itu sudah mengkagumi seorang pemimpin dan menjadikan dia sebagai idola, maka ia sanggup melakukan apa saja. Memakai baju berwajahkan pemimpin berkenaan adalah sesuatu yang biasa dilihat. Untuk membuktikan yang penyokong itu menyayangi dan setia ia akan 'membawa' roh pemimpin itu ke mana sahaja dalam berbagai versi dan citarasa.

Bagaimana pun berlainan dengan apa yang tertera di baju yang dipakai oleh pendokong utama Tengku Razaleigh Hamzah ini. Apa yang dipamirkan bukan wajah Tengku Razaleigh sebaliknya satu wording yang cukup menimbulkan tanda tanya.

Wording di baju pendokogn ini berbunyi "Gua Musang Pilih Parti Ku Li" apa maksud sebenarnya? Apakah Ku Li adalah sebuah parti. Anihnya di atas perkataan itu tertera gambar dacing yang menjadi lambang Barisan Nasional.

Apakah yang hendak disampikan bahawa Tengku Razaleigh itu lebih besar daripada BN khasnya di Gua Musang? Atau Tengku Razaleigh sebenarnya sudah tidak percaya kepada BN lagi? Ataupun BN sudah pun tidak mahukan Tengku Razaleigh lagi. Begitukah?

Pemakaian perkataan pada baju pendokong ini menimbulkan berbagai pentafsiran. Bagaimana pun yang jelas dan nyatakan bahawa bekas Menteri Kewangan tahun 1980an itu masih menjadi idola dan sanjungan pendokong setia ini. [wm.kl 28/02/08]

No comments: