Friday, May 2, 2008

Laporan Terkini

Raja Petra Kini Sedang Disoalsiasat

(kemaskini) Raja Petra Kamaruddin pemilik web Malaysia-today kini sedang disoal siasat oleh Polis cawangan Jenayah Siber di Bukit Aman. Menurut isterinya, Marina yang kini berada di perkarangan balai polis berkenaan, Raja Petra dibawa ke balai polis jam 4:00 petang tadi.

Mulanya beliau dikehendaki menghadirkan diri jam 11:00 pagi esok.

Sepasukan polis yang mengandungi tujuh atau lapan orang telah menyerbu rumah Raja Petra di Sungai Buloh dan merampas dua uni komputer bimbitnya kira-kira jam 9:00 pagi tadi.

Beliau disoal siasat di bawah Akta Hasutan ekoran sebuah tulisannya di dalam Malaysia-today berjudul "Let's send Altantuya murderers to Hell", yang dipostingkan beberapa hari lalu.

Untuk makluman saya sekarang ke Bukit Aman untuk melihat perkembangan selanjutnya. [wm.kl 5:24 pm 02/05/08].

(kemaskini) Sewaktu saya tiba diperkarangan Ibu Pejabat Polis Bahagian Jenayah Siber di Bukit Aman, kira-kira jam: 6:40 petang Raja Putera sudah keluar. Sewaktu mencari parking beliau sudah berlalu dengan sebuah kereta berwarna hitam.

Beliau yang dihubungi menerusi telefon memaklumkan sedang menuju ke rumahnya dan mengucapkan terima kasih. Dari maklumat yang dikutip dari beberapa reporter beliau tidak membuat apa-apa kenyataan berhubung dengan soalsiasat yang dijalankan kira-kira dua jam.

"Beliau serahkan kepada polis samada hendak dakwa beliau di bawah Akta Hasutan atau tidak," jelas serorang rakan blogger sebelum menaiki keretanya dan berlalu. [wm.kl 11:24 pm 02/05/08].

No comments: