Sunday, October 2, 2011

Berita Malam

Najib, Rosmah Masih Berdoa
Untuk Tidak Hadir Ke Mahkamah Esok

BESOK Mahkamah akan menentukan sama ada Najib dan isterinya, Rosmah Mansor kena hadir atau tidak ke mahkamah bagi menjadi saksi kepada kes liat yang dihadapi oleh Anwar Ibrahim. Dalam tempoh yang tinggal kira-kira 17 jam lagi Najib dan Rosmah dikhabarkan masih berdoa bagi memastikan dia tidak perlu hadir ke mahkamah.

Doa mereka laki bini tentulah meminta agar mahkamah berpihak kepadanya, menerima permohonan agar menolak permohonan Anwar. Najib dan Rosmah terpaksa memohon kepada mahkamah untuk mengenapikan sepina yang dibuat oleh Anwar.

Najib yang mulanya mengatakan dia tidak gentar untuk berhadapan dengan Anwar tiba-tiba merubah "keberanian" apabila enggan hadir ke mahkamah dengan memohon mengenepikan sepina daripada menjawab persoalan bakal ditimbul oleh para peguam Anwar. Apa yang peguam Anwar ingin penjelasan bagaimana Najib boleh berjumpa dengan pembacuh kopi sebelum kes liwat ke atas pembacuh kopi di buat.

Saya difahamkan waktu ini ada majlis solat hajat dan tahlil di kediaman rasmi Najib Razak di Putrajaya atau di Jalan Duta, Kuala Lumpur?

Dalam pada itu saya sudah dapat mengagak apa yang bakal diputuskan oleh mahkamah jam 2:30 petang esok. Sesuatu yang bakal mengejutkan orang ramai dijangka berlaku esok. Mungkin satu lagi sejarah perundangan akan tercatat di negara ini. Mungkin...?

Apa yang bakal berlaku esok semua pihak hendaklah menerimanya. Janganlah ada tunding menudnign jari kerana hendak menegakkan benang basah. Baik Anwar maupun Najib tenanglah menerima keputusan mahkamah.

Apapun kita tunggu esok saya tidak terniat untuk berkongsi tentang apa yang serba sedikit saya tahu kerana bimbang ianya akan dianggap contemp of the court, tak fasal-fasal pula saya yang masuk penjara. [wm.kl.8:16 pm 02/10/11]

No comments: