Sunday, September 23, 2012

Shahidan Kassim Tewas Presiden KOM

LINTAS SENJA

Sudah lama atlik negara dan juga kesatuan sukan lain mahu melihat bekas MB Perlis Shahidan Kassim meninggal KOM, cuma tercapai hari ini. Mesyuarat kesatuan hari ini telah mengugurkan Shahidan Kassim sebagai presiden dalam pertarungan sengit.

Zainal Abidin: Kalahlan Shahidan.
Beliau dikalahkan oleh Presiden Kesatuan Olahraya Negeri Sembilan, Zainal Abdin Ahmad yang mendapat 23 undi manakala Shahidan 21 undi sahaja. Mesyuarat agung kesatuan itu berlangsung hari ini dalam keadan kontroversi dan songsang apabila penutup mesyuarat itu masih dilakukan oleh Shahidan. Tindakan itu tidak disenangi oleh presiden KOM yang baru.

Kekalahan Shahidan itu memberi indaktor lain kepadanya. Apakah ia menunjukkan Shahidan juga akan berundur atau diundur dari arena politik? Shahidan yang masih termimpi-mimpi jawatan MB Perlis masih berusaha untuk memegang semula jawatan berkenaan.

Dalam pilihan raya lalu beliau gagal angkat sumpah sebagai MB Perlis apabila pihak istana dikatakan tidak 'hingin' kepadanya. Mohamad Isa Sabu yang langsung tidak terlintas untuk jadi MB dilantik menjadi MB Perlis.

Perlantikan Isa Sabu mengecewakan dan mengaibkan Shahidan Kassim. Menurut cerita pada malam Isa Sabu dipanggil ke Istana Perlis untuk angkat sumpah Shahidan juga ke istana bersama penyokongnya malangnya pintu istana tidak dibuka, menyebabkan Shahidan 'terkuas-kuas dan terkinyen-kinyen' macam kera kena belacan di luar istana.

Apakah dengan kekalahan sebagai presiden KOM yang dipegang sejak 2006 itu akan membawa kepada kekalahan beliau dalam pilihan raya dalam pilihan raya akan datang? Ada kemungkinannya juga?

Tahniah kepada KOM mendapat presiden baru mudah-mudahan KOM akan lebih maju dibawa teraju baru yang jauh dari elemen dan kepentingan politik. [wm.kl.7:51 pm 23/09/12]

No comments: