Monday, May 1, 2017

Nasaruddin Hassan gagal rebut kerusi naib presiden

SENGGANG MASA

Muktamar parti agama (Pas) ke 63 akan berakhir sekejap lagi. Ketika ini muktamar dihentikan seketika sementara menunggu ucapan penggulungan oleh presiden Pas Abdul Hadi Awang kerana gangguan masalah teknikal. Seperti mana diumumkan oleh pengerusi tetap penghawa dingin dalam dewan muktamar itu tidak berfungsi kerana masalah eletrik.

Suasana dalam dewan muktamar menjadi panas menjadikan para muktamirin tidak selesa. Penghawa dingin tidak berfungsi semasa wakil muslimat membuat ucapan penangguhan. Pengerusi membuat pengumuman muktamar dihentikan sementara kerja membaik pulih penghawa dingin selesai.

Sebebelum itu, keputusan pemilihan telah diumumkan dimana Nasaruddin Hassan, gagal meraih salah satu daripada tiga kerusi naib presiden. Kerusi itu kekal kepada tiga penjawat sebelum ini, Idris Ahmad, Mohd Amar Nik Abdullah dan seorang lagi, lupa nama. Nasaruddin hanya mendapat 478 undi berbanding Idris 1,062, Mohd Amar 950.

Untuk jawatankuasa pusat ahli Parlimen Pasir Mas yang baru ini jatuh tergolek di laman sendiri dalam perebutan jawatan naib Yang Dipertua Pas Pengkalan Chepa menang dengan undi terbanyak. Kemenangan itu boleh jadi kerana undi simpati atas kekalahan yang memalukan beliau sebelum ini.

Ulasan penuh mengenai muktamar ke 63 ini akan saya postkan paling lewat tengah hari esok. [wm.kl.4:01 pm 01/05/17]

2 comments:

Roscentella i-SIHAT said...

Pemikir strategi.

Unknown said...

Nasaruddin Hassan Akan diberi tugas khas nanti..