Sunday, June 29, 2008

Berita Malas

Nasib Anwar Tidak Menentu

UNTUK tempoh enam jam saya tidak mengikuti dan ingin mengetahui apa-apa perkembangan mengenai laporan polis Pegawai Khas Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari yang mendakwa diliwati Anwar dan menjadi isu hangat pada masa ini.

Sekejap tadi saya baru selesai menghadiri mesyuarat penaja Persatuan Bumiputera Perihatin (Perkasa) dekat sebuah restoran di Taman Melawati.

Sejak pagi tadi dan menjelang tengah hari banyak sms dan panggilan masuk, semuanya ingin bertanya perihal Anwar. Dan sekarang ini pun telefon terus berdering.

Saya malas angkat bukan kerana apa, kerana sudah letih akal dan fikiran. Sudah sedikit buntu. Isu Anwar tidak pernah habis dan kini ia benar-benar menebuk kepala.

Saya ambil keputusan untuk tidak peduli kerana ingin tenang fikiran. Mencari jawaban menerusi akal sendiri serta membuat analisa dan rumusan terhadap berbagai sumber yang masuk.
Maaflah kepada pemanggil kalau saya malas menjawab.

Sekejap lagi saya akan ke Kedutaan Turki di Jalan Utan Ampang, di mana Anwar katanya berada di situ. PKR telah memutuskan melindungi Anwar di situ kerana kedudukannya dalam bahawa. Jadi sebelum Maghrib saya akan ke sana untuk menjenguk apa yang berlaku.

Kepada penjenguk yang rindukan kes Anwar ini dapat mengetahui serba sedikit perkembangannya nanti. Dan saya akan menulis sebuah analisa awal mengenai apa yang hangat dewasa ini. [wm.kl 6:45 pm 30/06/08]

No comments: