Saturday, July 27, 2013

Ziarah Ramadhan Ke Kampung Perdamaian - Sukhirin

Merainkan kanak-kanak dengan sumbangan wang raya.
Malam tadi saya sampai rumah jam 3:20 pagi dari perjalanan pulang dari perkampungan Perdamaian di Sukhirin dalam rangka mengunjungi penduduk kampung berkenaan dalam rangka mengadakan majlis Iftar Ramadhan dan menyampaikan sedikit sumbangan.

Inysa-Allah saya akan mencatatkan kunjungan berkenaan dalam blog selewat-lewatnya esok. Di sini saya mengambil kesempatan mengucapkan berbanyak ucapan terima kasih kepada penjengok blog Merah Tinta dan juga rakan Facebook saya yang sudi turut memberi sumbangan ikhlas. Terima kasih dan syukur juga kepada yang menyokong dan membantu usaha murni ini.

Sumbangan dan salam Ramadhan dari anda kalian disambut oleh mereka di sana dengan penuh rasa terharu dan kesyukuran. "Inilah majlis seumpama ini yang pertama kali diadakan di sini, terima kasih banyak kami ucapkan," begitulah lafaz Tok Penghulu penuh dengan rasa terharu.

"Tiada apa yang kami dapat membalasnya melainkan berdoa dan meminta kepada Allah memberi kebahagiaan, panjang umur dan murah rezeki kepada orang-orang yang mengingati kami di sini," begitulah ujar Penghulu yang jelas tidak dapat menahankan rasa terharu. Wassalam Mso. [wm.kl.4:23 pm 27/07/13]

No comments: