Saturday, May 1, 2010

Hantar Terus Dari Pengkalan Chepa

Laporan Polis Terhadap Ancaman Bunuh Nik Aziz

KETIKA ini Pas kawasan Pengkalaan Chepa kini sedang membuat laporan polis terhadap kata-kata berupa ancaman untuk membunuh MB Kelantan, oleh seorang pelayar Facebook. Seramai lebih 50 orang yang hadir memberi sokongan terhadap laporan polis berkenaan. [ 4:15 pm 01/05/10]

4 comments:

baduk said...

masih ada lagi manusia yang x cukup imu didada tapi berani mencabar "gerah"..Kami rakyat kelantan x kan pandang mudah ancaman ini..

anakzaman said...

Tuan MSO

Apalah kesalahan yang dilakukan oleh Tok Guru tu.
Dunia dah nak kiamat. Yang baik dihapuskan yang tak senonoh di belai.
Kita pun dah tak larat tengok melihat perangai rakyat Malaysia.Ancam mengancam dah prkara biasa.

karl said...

Assalamualaikum Pak MSO,

Ramai pengguna fb sekarang berperangai macam budak-budak walaupun usia mereka menunjukkan usia orang dewasa.

Pada pendapat saya kalau setakat menulis di facebook, bukanlah ancaman serius. Lainlah kalau dihantar surat ugutan, peluru hidup, atau rumah Tok Guru disimbah cat sebagainya, kalau macam tu berasaslah.

Tak perlu dilayan orang yang macam tu, kalau tak nanti kita pun sama je perangai macam mereka.

anafakir said...

Tok guru bercakap dgn ilmu yg hak bukan bercakap suak2 dia.Manusia terbanyak masih blum faham ilmu mantik tok guru maka ramailah yg bersangka buruk [ suul zhan ] dgn tok guru.Tok guru tidak mengejar dunia.Tok guru mentarbiah dan sentiasa berdakwah utk kemaslahatan umat Islam.Namun bagi pihak dan indidvidu tertentu, pasti melihat selagi tok guru kekal menjadi ahli politik dan MB Kelantan, mereka tidak mampu utk meroboh benteng kepemimpinana Kelantan.Sedangkan Kelantan 'anak Emas ' negara pada ketika ini kerana segala hasil kekayaan dari perut bumi bersarang di wilayah Kelantan.Puak2 pengejar dunia dan taksub dunia seperti 'gila talak' utk merampas Kelantan kerana mereka perlu kepada kekayaan tersebut.

Manusia yg mengugut bunuh tok guru tu manusia kurang waras entah2 sudag hilang akal,tak pun 'bukan Islam' kerana Islamnya sudah luput dari jiwanya.Kita jangan taksub dgn manusia yg tidak maksum.Kalau nak taksub pun hanya Nabi Muhammad yg layak kita taksub kerana Dia dijaga Allah.

Raja, pemimpin atau tok guru sekalipun jgn kita taksub mengkhinzir buta kerana mereka bukan siapa2..cuma tokguru ni dia org berilmu, dia org beramal, dia org arif, dia pewaris nabi maka jika tok guru bercakap dia bercakap dgn yg hak,berdasarkan ilmu agamanya, berdasarkan iman dan amalnya..

Jgn kita tersilap utk taksub..kelak membawa musnah akidah dan amalan kita.Tok guru kalau dia silap kita tegur sama2 bukannya ugut bunuh...ramai lagi pemimpin negara yg mmg sah2 silap kenapa tiada siapa yg berani menegur?usahkan nak ugut bunuh...tapi dgn tok guru mcm2 bahasa dikeluarkan.Manusia hampehhhh...kerana politik dan wang dunia; buta mata, buta hati, buta akhirat...