Friday, March 20, 2015

Zahid makan malam di rumah Muhyiddin?

POJOK MALAM                                                                      

Khabarnya Ahmad Zahid Hamidi ada pergi makan malam rumah Muhyiddin Yassin. Perkara ini tidak pelik, rakan saya juga pernah makan malam rumah saya dan sebaliknya saya. Tetapi ia agak ganjil sedikit kalau Zahid makan malam Muhyiddin.

Bukankah dulu ada ura-ura Zahid akan mencabar Muhyiddin semasa Abdullah Ahmad Badawi menjadi PM. Zahid sudah pun umum di Melaka, tetapi saat-saat akhir menarik semula, tidak jadi bertanding timbalan presiden dan hanya mengambil jawatan naib presiden sahaja.

Apakah motif sebenar di sebalik makan malam itu. Bila Zahid makan malam, bermakna Timbalan Perdana Menteri itu yang ajak Zahid makan malam. Lainlah kalau Muhyiddin makan malam di rumah Zahid.

Apakah ia ada kena mengena dengan serangan bertalu-talu ke atas Najib Razak sejak dua menjak ini. Zahid mungkin ke rumah Muhyiddin untuk berunding sesuatu. Atau boleh jadi juga untuk membincang sesuatu. Atau pun untuk bertanya Muhyiddin direct kenapa Muhyiddin tidak hadir untuk angkat sepanduk menyokong PM pada 8 Mac lalu.

Atau boleh jadi juga Zahid ke rumah Muhyiddin kerana disuruh oleh seseorang. Al maklumlah Zahid seorang menteri yang baik, yang boleh ikut arah angin bertiup ke arah mana. Yang penting dapat hidup. Kita akan buka cerita pemergian Zahid ke rumah Muhyiddin ini. Tunggulah esok. [wm.kl.8:13 pm 20/03/15]
Post a Comment