Friday, July 3, 2015

Mari tenguk senaman punggung

 POJOK PETANG - Qublaikhan (2)

Negara yang dinamakan MSO sebagai negara "tigatujuhkosongsatutujuh" menjadi ruih lagi hari ini dengan cerita kononnya berlaku aliran wang meragukan statusnya bernilai AS700 juta (RM2.67 billion) ke dalam akaun peribadi Najib Razak.

Kejadian itu didakwa berlaku pada tahun 2013, sebelum pilihan raya umum ke-13. Memandangkan tempoh kejadian itu ketika pilihan raya, menyebabkan ada dakwaan ia digunakan untuk perbelanjaan pilihan raya bagi BN pada tahun itu.

Bagaimana pun pendedahan yang dibuat oleh Wall Street Jorunal dan Sabah Report itu telah dinafikan oleh pendokong Najib. Pihak 1MDB sendiri juga menafikan, katanya tidak ada aliran wang ke dalam akaun Najib Razak berlaku.

Penafian oleh pihak 1MDB itu menyebabkan Qublaikhan tersenyum dan ketawa sendiri kah.. kah kah.... Betapa bodohnya penafian itu. Siapa hendak percaya kepada penafian itu. Duit yang masuk ke dalam akaun Najib itu tentulah duit tidak halal, masakan pihak 1MDB hendak mengaku. Bukankah penaung kepada syarikat itu ialah Najib?

Selain itu ada seorang menteri yang selalu buat kenyataan "bodoh-bodoh ubi setelor" juga menafikan, minta jangan percaya dengan laporan itu. Tentu lepas ni ramai lagi menteri akan bangkit menunjukkan jantan dan kesetiaan kepada Najib termasuk seorang timbalan menteri cerdik pucuk paku itu. Mereka akan bangun macam senaman punggung dalam kelas Tadika, bangun duduk, duduk bangun, untuk membela Najib.

Bagi Qublaikhan, senang sahaja untuk menghentikan cerita ini. Najib perlu saman Wall Street Jorunal dan Sarawak Report, habis cerita. Keberanian Najib menyamakan kedua media itu, akan memberi gambaran dakwaan itu tidak berasas. Adakah Najib berani?

Qublaikhan - Menanti ulasan daripada kawan Qulaikhan pula, iaitu Mahathir Mohamad.

No comments: