Wednesday, July 1, 2015

Maaf kerana biarkan blog sunyi dan sepi

Perhatian. Beberapa hari blog saya sunyi sepi tanpa diisi dengan apa-apa catatan. Maaflah sehari dua ini agak sibuk dan keletihan sedikit. Ada beberapa kematian dalam keluarga saya.

Malam kelmarin bergegas balik ke Kelatan dan malam tadi balik semula ke Kuala Lumpur. Dua hari lepas ke Bahau Negeri Sembilan dan sebelum itu kematian di Pasir Mas, Kelantan.

Banyak persoalan politik yang masih belum terjawab. Mengenai Pas, dan juga masa depan Pakatan Rakyat. Yang tidak kurang juga menariknya politik di Kelantan, mengenai Pas dan Umno. Kelantan menjadi tumpuan permerhati ekoran perkembangan yang berlaku dalam Pas kini. Persoalan yang diajukan apakah Pas mampu mengekalkan kerajaan Kelantan.

Ada cerita yang menarik untuk dikupas mengenai Kelantan ini, ialah sejauh manakah kebenaran dan keberangkalian Pas akan berkerjasama degan Umno dalam pilihan raya ke-14. Dan kalau kedua parti itu berkerjasama, apakah ianya menjadi pengikat kerjasama Pas - Umno diperingkat kebangsaan.

Inysa-Allah saya akan cuba menyorot perkembangan politik dan Kelantan dan meninjau sejauh manakah kemungkin kerjasama Pas - Umno akan berlaku. Wassalam Mso.

No comments: