Monday, February 25, 2008

Penjelasan

Borang Tok Guru Tidak Silap, SPR Subahat
Selamatkan BN

BERHUBUNG catatan di bawah tajuk "Penamaan Calon" yang dipostingkan semalam ada sedikit penjelasan. Bahawa apa yang dilaporkan nama Tok Guru Nik Abdul Aziz juga tersalah tulis dalam borang pencalonan adalah tidak benar. Pencadang kepada Tok Guru merangkap peguam penal, Nik Bahrum Nik Abdullah menjelaskan laporan itu tidak tepat.

Dalam posting komenter yang dihantarnya kepada blog beliau menjelaskan tidak ada apa-apa kesilapan terhadap borang pencalonan Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Sebelum ini difahamkan bahawa bantahan ke atas kesilapan borang lawan Tok Guru Nik Aziz, Dr Nik Zain Nik Omar tidak diterima dan kononya ada kompromi kerana borang Tok Guru juga berlaku kesilapan kecil.

Persoalannya kalau tidak ada kompromi seperti mana yang dikatakan itu mengapa Dr Niik Zain boleh atau dibenarkan juga bertanding sedangkan kesalahannya jelas iaitu dikatakan tidak menanda tangani borang penamaan calon. Apakah yang berlaku sebenarnya kompromi antara Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan Dr Nik Zain?

Jika berlaku kompromi demikian maka jelas lagi bersuluh SPR bersubahat menyelamatkan kerusi Chempa daripada dimenangi Pas secara percuma. [kb. 10:30 am 25/02/08]

No comments: