Sunday, July 6, 2008

Berita Terkini

Himpunan Sejuta Rakyat Sedang Berlangsung

HIMPUNAN Sejuta Rakyat untuk memprotes kenaikan harga minyak kini sedang berlangsung di stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya. Jam 11:00 pagi tadi kira-kira lebih 5,000 terdiri daripada penyokong Pakatan Rakyat dari berbagai kaum Melayu, India dan Cina berhimpun sambil mendengar ucapan memprotes kenaikan harga minyak dari para pemimpin politik pembangkang dan NGO.

Himpunan yang mulanya dijadualkan akan diadakan di sebuah padang di Petaling Jaya terpaksa dipindahkan ke stadium berkenaan atas nasihat pihak polis. Himpunan yang dikawal rapi oleh Unit Amal PAs dan Skuad AMP berjalan lancar.
Tidak kelihatan trak polis dan juga kumpulan berek merak (FRU) yang berkawal di sekitar stadium berkenaan.

Himpunan bermula jam 9:00 pagi dan akan berakhir malam ini. Kemuncak himpunan itu akan dihadiri oleh Penasihat PKR Anwar Ibrahim dan Presiden Pas, Abdul Hadi Awang, keduanya akan turut menyampaikan pidato protes.
Pagi tadi, orang ramai mengikuti ucapan penuh bersemangat sambil memprotes kenaikan harga minyak oleh Pengelola Protes, Dr Mohd Hatta Ramli yang juga Bendahari Agung Pas.

Turut sama berucap ialah Pengerusi DAP Selangor, Ronnie Liu.

Lain-lain pemimpin Pas yang hadir pagi tadi ialah ahli Parlimen Parti Buntar, Dr Mujahid Yusuf Rawa, Adun Hulu Klang Shaari Sungip dan lain-lain. Samada sasaran untuk menghimpunkan 1 juta akan tercapai atau tidak akan diketahui pada malam nanti apabila kemuncak himpunan itu berlangsung! [wm.kl 2:45 pm 06/06/08]

No comments: