Tuesday, March 4, 2014

Ketua sayap parti ditangkap khalwat dengan orang Terengganu

LAPORAN LEWAT                                                                            

Semalam saya menerima pesanan rengkas (sms) dari seorang rakan memaklumkan ketua kepada sayap sebuah parti politik telah ditangkap berkhalwat. Menurut rakan itu, dia minta saya menyiasat mengenal pasti siapakah gerangan yang kena tangkap atas alasan saya ada konteks dengan orang politik di negeri bahagian Utara itu.

Saya hanya mendiamkan sahaja, dan beranggapan maklumat itu kisah lama. Sebelum ini seorang ketua kepada sayap parti juga dilaporkan ditangkap kerana berkhalwat dengan pasangannya seorang pemimpin tertinggi parti di negeri di Utara juga. Sebelum itu ketua sayap parti itu dilaporkan pernah makan angin dengan seorang pemimpin parti berkenaan.

Dan hri ini, apabila membaca laporan di portal berita akhbar PB, baru saya ingin memberi reaksi kepada pesanan rengkas kawan semalam. Menurut laporan portal berita berkenaan kejadian itu berlaku di Utara Tanah Melayu. Ini kerana pihak penguatkuasa agama negeri di Utara yang membuat serbuan.

Portal berita yang dikenali sebagai suka mendedahkan isu-isu seks dan sering disaman oleh pemimpin pembangkang itu bagaimana pun tidak mendedahkan identiti pasangan yang diserbu itu. Tetapi ia memberi "kode" wanita yang ditangkap itu seorang janda, berusia 34 tahun tanpa anak, manakala pasangan lelakinya berasal dari Terengganu.

Tangkapan dibuat di sebuah hotel sekitar jam 10:00 malam setelah mendapat maklumat orang ramai.

Kalau dipadankan dengan pesanan rengkas yang dihantar oleh kawan semalam, maka tidak dinafikan lagi bahawa wanita itu adalah ketua kepada sayap parti berkenaan. Seorang sahabat yang dihubungi di Utara enggan mengulas lanjut tetapi tidak menafikan ada mendengar hal itu.

"Ada tetapi tak tahu sapa, sheikh..?' kata kawan di Utara itu.

Menurut laporan berkenaan yang memetik jurucakap peguatkuasa agama itu, ketika serbuan itu dibuat pemimpin dari Terengganu itu hanya memakai tuala dan kemeja T manaka ketua sayap parti itu pula berada di atas katil dengan memakai baju lengan panjang dan berkain batik. (Mungkin kain batik Terengganu?). Tidak mungkin juga lelaki dari Terengganu itu berada di hotel hanya untuk kencing atau buang air besar?

Mereka akan disiasat dibawah Seksyen 9, Enakmen Jenayah Dalam Syarak 1991 Negeri (Utara) membawa kepada denda sehingga RM5,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-dua sekali jika disabitkan kesalahan.

Jangan banyak soal tentang siapa dan mengapa, sama-sama kita tunggu pasangan berkenaan akan diseret ke mahkamah. [wm.kl.121:14 am 04/03/14]

No comments: