Sunday, March 9, 2014

Sah, Dr Wan Azizah calon PKR di Kajang

BARU SAKNI                                                                                      

Petang semalam saya menyusupkan catatan kemungkinan Presiden PKR, Dr Wan Azizah Ismail akan dicalonkan sebagai calon pilihan raya kecil Kajang sebagai menggantikan Anwar Ibrahim yang ternafi haknya untuk bertanding selepas dijatuhi hukuman lima tahun penjara.

Catatan yang saya lepaskan petang semalam.
Catatan saya itu berdasarkan maklumat dalaman yang diperolehi semasa menghadiri Konvensyen Pakatan Rakyat petang semalam. Dan tengah hari ini ramalan itu menjadi kenyataan apabila Anwar Ibrahim mengumumkan isterinya itu sebagai calon di Kajang.

Pengumuman itu dikira tepat untuk memastikan PKR meraih kemenangan besar dalam pilihan raya berkenaan. Dr Wan Azizah dikira dapat menarik sokongan undi kaum wanita dan pengundi atas pagar yang bersimpati dengan nasib diterima oleh suaminya.

Sukar untuk diramalkan, apakah Dr Wan Azizah akan memenuhi pelan transisi sebagai MB Selangor seperti dirancangkan melalui Kajang Move?

Persoalan mengenai itu mungkin tidak wajar buat masa ini dan seluruh kepimpinan, ahli parti dan pendokong Pakatan Rakyat menumpukan kepada pilihan raya berkenaan. Jangan  pula ada budak-budak Pas yang mempertikaikan pemilihan Dr Wan Azizah ini.

Pilihan raya Kajang itu akan dianggap memberi signifiken besar kepada PKR sekiranya undi diraih Azizah nanti mencecah apa yang disasarkan, 10,000. Untuk merealisasikan ini semua peringkat dalam komponen Pakatan harus berkerja keras.

Bagaimana pun PKR khasnya dan Pakatan amnya tidak boleh merasa selesa dan berkeyakinan lebih dengan pencalonan Azizah itu serta dengan senario yang ada waktu ini kerana politik itu penuh dengan jerangkap sama dan orang-orang yang tidak boleh dipercayai. Pertemuan Wan Azizah dengan Chew Mei Fun dikira pertemuan kapas dengan kekabu. Hendaknya jangan ada calon-calon liar lain menganggu game di Kajang. [wm.kl.2:40 pm 09/03/14]
Post a Comment