Monday, May 23, 2011

Susupan Petang

Ketua Hakim Negara Sakit

RAMAI orang besar dan kenamaan sakit dua tiga hari ini. Terbaru Ketua Hakim Negara, Zaki Azmi kini terlantar di IJN selepas terjatuh di katil hospital Putrajaya. Beliau dikatakan mengalami tekanan darah rendah dan masalah jantung. Bagaimana pun keadaanya kini dilaporkan sudah stabil.

Empat hari lepas bekas PM, Dr Mahathir Mohamad juga dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman. Beliau juga dilaporkan sudah stabil dan lalu makan. Tubuh Mahathir juga dikatakan memberi respon yang baik terhap fisotrapi yang dijalankan.

Beberapa hari lalu Adun Limbongan, Kelantan Drs Zainuddin Awang Hamat juga dikejarkan ke hospital selepas keluar darah dari mulut. Semasa di bawa ke hospital tekanan darahnya tidak stabil dan tidak sedarkan diri. Bagaimana pun Zainuddin kini sudah stabil. Beberapa peperiksaan lanjut masih dilakukan untuk mengetahui punca berlaku pendarahan.

Kita menanti laporan seterusnya berhubung Zaki Azmi. Sehingga kini media massa tidak diberi apa-apa maklumat oleh keluarganya kerana mahukan privency. Najib Razak yang dijangka pulang hari ini akan melawat Zaki. [ttd.kl.5:44 pm 23/05/11]

No comments: