Friday, October 5, 2012

Ada Orang Umno Mahu Aniayakan Ali Rustam

SUSUPAN MALAM                                                                                                                   

Saya baru mendapat panggilan telefon dari seorang rakan di Melaka. Dia mengakui hadir pada majlis kenduri Ketua Menteri Mohd Ali Rustam. Menurutnya majlis itu tidaklah sebesar mana yang dihebuhkan. Sesuai dengan kedudukan dia sebagai KM. Dikira okeylah...

Tetapi katanya kenapa kenduri itu menjadi isu dan hebohkan kerana ia ada agenda lain. Waktu ini katanya orang marah kepada ketua angakatan muda Keadilan, Shamsul Md Akin kerana mempesarkan isu kenduri itu. Katanya apa dolakukan dilakukan Shamsul itu hanya sebahagian saja tetapi ada lagi perkara yang orang tidak tahu.

Beliau yang mengakui pernah menjadi ahli jawatankuasa sebuah bahagian mengatakan orang Umno sendiri suka kalau isu kenduri itu disebar luaskan. Bahankan idea agar kenduri itu dibawa ke SPRM dan Ali disiasat merupakan idea orang Umno sendiri. Kata kawan itu ada orang Umno mahu mengkhianati Ali.

Orang Umno mahu menyusahkan Ali. Katanya ada orang yang mengidamkan tempat Ali. Jadi untuk mencapai tujuannya biarlah Ali terjelapak dengan isu berkenaan. Soal SPRM, belanja melibatkan wangn lebih setengah juta, berita itu mahu menarik perhatian Najib Razak. Mereka mahu presiden parti tahu mengenai keburukan Ali. Bila Najib tahu mudahlah untuk Najib memberi kata dua kepada Ali kelak.

Sebelum ini pun sudah terdengar desas desus Ali Rustam bakal dipindahkan ke pusat untuk mengosongkan kerusi menteri melaka. Ada beberapa nama dijual untuk menduduki kerusi berkenaan. Apakah Ali akan dirihat atau pun diberi tempat dalam kabinet masih belum pasti.

Manakala Ali juga khabarnya kurang seronok dengan desas desus itu. Dengan kedudukan UBN kini bak nyawa di hujung pedang, beliau tidak yakin UBN akan mengekalkan pemerintah selepas pilihan raya nanti. Bagi Ali dia lebih senang untuk terus duduk di Melaka, kerana Melaka dikira satu dari dua negeri yang terselamat dari dirempuh gelombang dalam pilihan raya umum kelak.

Biarlah kisah dan kes Ali ini kita serahkan kepada Umno mengurus dan menentukannya. Saya jamin esok atau lusa SPRM akan membuat kenyataan bahawa tidak ada bukti ataupun maklumat untuk menyiasat Ali dikaitan dengan rasuah. [wm.kl.10:15 pm 05/10/12]

1 comment:

sizzly7761 said...

Najib nak bagi kata dua pada Ali?Kirim salam jelah....Ali yang mungkin bagi kata dua pada Najib ada la! I cover you, you cover me! Last sekali....tarak bukti. Khalas!