Friday, September 14, 2012

Bas Merdeka Rakyat Dikacau Lagi...

JERKAH JUMAAT

Bas Merdeka Rakyat milik PKR disimbah cat merah sekali lagi hari ini. Kejadian itu berlalu di masjid Jamek Tangkak, Muar Johor, demikian menurur twiter Anwar Ibrahim. Dengan ini sudah tiga kali bas berkenaan menerima nasib malang. Tidak tahu apa hendak dikatakan lagi cuma saya boleh menyifatkan 'bas' itu membuktikan kebangkitan rakyat menyeluruh untuk menumbangkan kerajaan UBN.

Cat merah terbaru di bas Jelajah Merdeka Rakyat.
Walaupun kejadian itu dari satu sudut ia negatif dan melambangkan bahawa ada saki baki orang mempercayai berkawan degan syaitan lebih baik dari berkawan dengan malaikat dikenali tetapi dari pengertian lain ia menandakan kebangkitan rakyat sudah menyeluruh.

Kebangkitan ini umpama air deras yang tidak mungkin dapat ditandak lagi.

Pastinya apabila ke mana sahaja makhluk Allah yang tidak bernywa itu dibawa dan ia melambangkan pergerakan Anwar ke bawah menemui rakyat ianya dihalang dengan menyimban dengan cat. Cat merah dalam kehidupan orang Melayu sesuatu yang menggerunkan. Sebenarnya cat merah itu bukan menggerunkan PKR dan Anwar tetapi ia menggerunkan UBN. Bagi seorang pemberani tidak ada perbezaan warna baginya.

Ternyata Anwar tetap juga meneruskan perjuangan sambil membawa bas Merdeka Rakyat yang kini menjadi lambang hayat dan perjuangan untuk membela rakyat. Bas itu dicemburi dan didengki kerana ia berjaya menjadi simbol sebagaiu enjen kekuatan PKR. Selagi bas itu bergerak it menunjukkan perjuangan PKR mendapat sambutan rakyat.

Jadi orang PKR usah gusar dengan cat merah itu ia tidak dapat membunuh sebuah perjuangan, sebaliknya kena berterima kasih kepada 'anak-anak syaitan' yang melemparkan cat berkenaan. Ia satu idea yang baik.

Selepas ini hendaknya bukan saja cat dilemparkan tetapi biarlah bas itu dibakar! Tidak mustahil selagi anak-anak syaitan yang pengecut dan bacul itu berkeliraran dan dibenarkan oleh bapaknya insiden itu akan berlaku. Kita tunggu masa dan ketikanya kejadian ini berlalu. [wm.kl.3:04 pm 14/09/12]
Post a Comment