Thursday, September 19, 2013

Tengku Razaleigh Belum Habis Fikir Untuk Tentang Najib

SPEKULASI                                                                                         

Mukhriz Mahathir seperti mana diduga telah mengesahkan untuk bertanding merebut jawatan Naib Presiden Umno. Pengesahan Mukhriz ini menjadi tiga pencabar naib sekarang ini, Mohd Isa Samad dan seorang lagi Mohd Alim Rustam.

Hari ini Najib Razak dan Muhyiddin Yassin juga mengumumkan akan mengekalkan kedudukan masing-masing. Masih menjadi tanda tanya apakah kedudukan Najib sebagai Presiden Umno akan dicabar atau tidak.

Orang yang sebelum ini digambarkan akan mencabar Najib, Tengku Razaleigh Hamzah masih diam membisu. Tidak ada liputan terbaru terhadap ahli Parlimen itu selepas beliau memanggil sidang akbar khas di rumahnya baru-baru ini untuk bercakap dan mengomen beberapa isu. yang dikirasa sebagai test merket.

Sama ada Tengku Razaleigh akan landa Najib atau tidak ia akan terjawab pada Sabtu nanti apabila hari terakhir untuk serah borang pencalonan berakhir hari itu.

Dalam pada itu yang pastinya untuk kerusi Ketua Umno Gua Musang, Tengku Razaleigh dicabar oleh ketua pemudanya Bazlan Abdul Rahman. Cabaran Razalan itu mungkin oleh membuka selera untuk Tengku Razaleigh mencabar Najib.

Kalau Bazlan yang boleh dianggap cucu kepadanya dalam politik, kenapa tidak Tengku Razaleigh mencabar Najib yang boleh dianggap sebagai anaknya? Adalah menarik kalau Tengku Razaleigh mencabar Najib kalaupun bukan untuk menang tetapi menguji sejauh mana sistem baru yang tidak mengenakan kouta ini berkesan. [wm.kl.8:40 pm 19/09/13]

3 comments:

Mohd Shubhi said...

Salam. Tolong masukkan nama blog tuan dalam Title bahagian setting supaya mudah nak kenal. TK

mohd sayuti omar said...

Wassalam... maaf saya tak faham apa yang sdr maksud. Jelaskan. Tq.

sani said...

Definitely, they have NO GUT...Dulu2, kini & selama2nya.