Saturday, June 13, 2015

Dua peristiwa penting berlaku hari ini

NOTIS                                                                                                  

Ada dua peristiwa besar hari ini pertama ialah penyertaan Sasterawan Negara A Samad Said ke dalam DAP, dan kedua pengumuman oleh Presiden PasMa, Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi tentang sebuah parti baru akan ditubuhkan sebagai "mengganti" Pas.

A Samad menunjukkan kad keahlian DAP .
Pengumuman penyertaan A Samad ke dalam DAP dibuat oleh Penasihat DAP Lim Kit Siang disempena majlis penyerahan rumah mangsa banjir di Kampung Pasir Puteh, Gua Musang yang dibaik dan baikpulih oleh Gerakan Impian Kelantan (GIK), Cakna UT dan DAP berserta dengan beberapa Ngo lain.

Walaupun pengumuman kemasukan A Samad di Gua Musang itu dinafikan sebagai ada signifiken, tetapi ia tetap membawa pengertian dan simbolik tertentu. Pengumuman itu boleh dibuat di Kuala Lumpur, tetapi kenapa ia dilakukan di nun jauh pendalaman di Gua Musang?

Justeru, ia ada simbolik dan membawa mesej tertentu.

Apakah parti baru yang akan didokong oleh Ngo pro Pakatan yang diumumkan oleh Ir Phahrolrazi itu. Tunggulah ulasan saya esok mengenai dua peristiwa itu. Untuk makluman saya baru sampai rumah dari Gua Musang. Wassalam Mso. [wm.kl.8:34 pm 13/06/15]
Post a Comment