Saturday, June 6, 2015

Tunggu pandangan saya esok

Besok saya akan membuat ulasan muktamar Pas ke-61 yang penuh dramatik dan akan diingat selamanya oleh ahli parti itu. Kuala Selangor telah mencatat sejarah baru kepada parti agama itu. Peringatan saya agar Kuala Selangor tidak meninggalkan kesan memilukan nampak berlaku sesuatu yang memberi signifikan kepada Pas.

Saya akan ulas berkisar kepada nasib yang dialami mereka yang dikalah secara berkumpulan dan juga kesan kepada pemilihan pemimpin laksana pilih seraga ayam.

Hal-hal lain yang akan saya sentuhkan nanti apakah kepimpinan baru dalam Pas untuk semua dewan mampu menggerakkan Pas ataupun ia lebih cemerlang berbanding kepimpinan sebelum ini. Macam manakah agaknya Pas sekiranya ia bergerak dan hidup bersendirian setelah berpisah dengan DAP.

Tentunya tidak ketinggalan apakah kesan ekoran pemutusan hubungan Pas dengan DAP. Apakah ia membawa kesan buruk kepada kerajaan Pakatan di Selangor. Dan sejauh mana benarnya orang-orang tertentu sedang mencaturkan politik untuk Pas mengambil alih kerajaan Selangor bersama Umno.

Ada maklumat gelap yang sampai ke telinga saya mengenai rundingan ini. Sejauh mana benar dan logiknya?

Tunggulah esok. Wassalam Mso.

No comments: