Sunday, November 7, 2010

Sikit Lagi Kisah OBMDT Dan OBT

HARI ini orang berkopiah merah di tengah (obmdt) yang menggasak orang berkopiah tajam (obt) di Gua Musang minggu lalu membuat laporan polis kerana beliau mendakwa menerima ancaman menerusi SMS dan juga di ruang Fb ekoran tersebarnya rakaman perbalahan beliau dengan OBT. Laporan polis itu dibuat di balai polis Kubang Kerian, Kota Bharu.

Molek juga dia buat laporan polis untuk menjaga keselamatan dirinya dan juga keluarganya. Insiden yang berlaku tempoh hari menimbulkan kemarahan ramai. Mereka yang menjadi penyokong dan murid OBT (Tok Guru Nik Aziz) sangat kesal dan akan marah kepada OBMDT. Mereka kesal kalau tok guru mereka diherdik dan dilayan begitu kurang beradab sekali. Mereka tidak akan melihat dalam you tube itu bahawa OBT juga ada silapnya dan turut menjadi panas baran.

Saya tidak mahu menyalahkan sesiapa antara mereka. Oran boleh fikir sendiri bila melihat rakaman pendek itu dan juga ulasan khusus leh OBMDT. Tetapi apa yang hendak saya timbulkan di sinilah, ialah sikap ataupun dendam OBMDT terhadap IBT. Katanya dia tidak mahu bersalam dengan OBT kerana OBT berkawan dengan DAP. Itu saja sebabnya.

Di sini saya rasa OBMDT tidak faham siasah dan juga keadaan berorganisasi. Malang kalau bekas seorang pensyarah sepertinya menjadi jahil demikian rupa sekali. Soal berkawan dengan DAP - yang dimaksudkan OBMDT sebagai kafir, itu bukan keputusan OBT itu bersendirian.

Kerjasama Pas dengan DAP menerusi Pakatan rakyat adalah atas keputusan majmuk didalam parti berkenaan. Ia dibuat secara konsensus dan bukan keputusan OBT bersendirian. Ia adalah keputusan bersama. OBT hanya mengimplimentasikan apa yang diputuskan. Kalaupun tok guru tidak mahu tetapi parti mahu, beliau kena ikut dan kena bersetuju juga. Di dalam Pas tidak ada autokrasi.

Sepatutnya OBMDT marahkan kepada Pas seluruhnya. Dia kena maki Pas dan bukan maki OBT sahaja. Dia kena cari siapa yang mempunyai idea untuk berkawan dengan DAP. Kumpulan mana yang beriaya dan percaya kepada DAP. Cara terbaik ialah beliau menghantar memorandum keapda Pas. Atau ajak Pas berbincang dengan baik, beri pandangan kepada Pas. Gunakan ilmu kahsyaf yang beliau ada itu untuk membimbing Pas bukannya mengherdik dan bergasak dengan OBT.

***

Percayalah apa juga alau dilkihat dengan nafsu tidak akan selesai. nasfu selalunya didokrong leh syataian. Syiatan suka mendampingi orang yang bmembesrakan nafsunya.

Ulasan OBKMDT kononnya dia khasyaf saya rasa sudah melampau. Orang boleh mempersialkan dakwaan beliuau itu. Di sini teirngat kepada sebuah buku yang ditulis oleh Harun Yahya... yang berasal dari Turki. Dalam sebuah bukunya eliau menghuraikan apa yang kita nampak semuanya berasa dari kita. Misalnya kita nampak warna merah... sebenarnya merah itu sudah ada pada KITA.

Berdasarkan tero itu apa yang berlaku kepada OBKMDT itu yang mana beliau dakwa beliau nampak tangan OBT takkala hendak bersalam dengannya dia nampak macam syaitan. jadi kalau berdasar teori ditemui leh harun Yahya itu yang syaitan alah OBKMDT bukannya OBT kerana syaitan itu lebih dulu ada kepadanya. Saya harap dalam kes mereka ini teori itu tidak boleh dipakai.

No comments: