Thursday, January 23, 2014

Menjenguk orang "Memberi Sinar" di Vietnam

CATATAN PERJALANAN                                                                    

Saya berteduh di sebatang pokok berlatar belakangkan sungai Mekong, ibu segala sungai
Empat hari saya tidak berblog kerana menyambung siri pengembaraan dan perantauan dalam menambahkan pengetahuan hidup. Kali ini negara yang menjadi destinasi saya ialah Indo-China, ke Vietnam. Indo-China merupakan rantau yang agak lewat saya kunjungi khasnya di Vietnam.

Insya-Allah akan saya bercerita mengenai negara berfahaman komunis yang berpendudukan seramai lebih 90 juta nyawa itu di blog ini, baik mengenai sosio politiknya, kehebatan dan kelebihan yang dimiliki negara itu, dan juga kehandalan bangsa itu dalam menentang penjajah untuk mendaulatkan negara mereka.

Kejayaan besar dan tidak terlupa oleh dunia ialah apabila bangsa itu berjaya mengalahkan kuasa besar dunia Amerika Syarikat dalam perang berlarutan hampir sedekat. Wassalam. [wm.kl.12:54 t/hari 23/01/14]

No comments: