Wednesday, August 12, 2009

Belesungkawa

Dharmala NS Kembali Ke Rahmatullah Pagi Ini

Sasterawan, budayawan dan ahli politik Abdul Muluk Daud, 62 yang lebih dikenali dengan nama Dharmala NS telah kembali ke Rahmatulah awal pagi ini di hospital Selayang, Selangor. Menurut SMS daripada anaknya Dharmala menghembuskan nafas terakhir jam 8:40 pagi tadi.

Tekanan darahnya mula menurun sejak jam 3:oo pagi.

Jenazahnya kini dibawa balik ke rumahnya di Seri Gombak untuk dimandi dan dikafankan sebelum dibawa ke kampung halamannya di Jelebu untuk dikebumikan di sana lewat tengah hari ini.

Dharmala dimasukkan ke hospital seminggu lalu akibat serangan jantung. Beliau dirawat di Unit Rawatan Jantung (CCU) di hospital Selayang. Sejak dimasukkan beliau tidak sedarkan diri.

Selain dari aktif dalam seni dan budaya Allahyaraham juga merupakan seorang ahli politik dan pernah bergiat dalam parti DAP. Beliau menyandang jawatan timbalan Setiausaha parti itu dan pernah dua kali bertanding dalam pilihan raya umum, di Jelebu menentang Rais Yatim dan di Segambut.

Dharmala meninggalkan seorang balu Dian Mat Lanan dan enam orang anak. Semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama orang-orang yang soleh. Al Fatihah. [jln pahang 10:30 am 12/08/09]

No comments: