Monday, August 24, 2009

Pohon Bantuan

Dimana Anak-anak Dan Isteri Adnan?

SEORANG penjenguk blog ini, Adnan Othman dari Kota Bharu Kelantan telah mengirimkan satu email kepada saya yang menceritakan mengenai kehilangan isterinya Rohani Daud,40 bersama dua orang anak yang masih kecil, Nurkasih Kamila dua setengah tahun dan Nurkasih Kamelia satu setengah tahun.

Menurut Adnan kehilangan isterinya bersama dua anak comel itu berlaku ketika beliau di Sabah pada 3 Ogos untuk mengikuti ekspedisi mendaki gunung Kinabalu, di Sabah.

Kehilangan itu disedari setelah beliau pulang dari Sabah pada 8 Ogos. Laporan polis mengenai kehilang isteri bersama anak itu juga sudah pun dibuat pada 10 Ogos. Kini sudah 21 hari isteri dan anak-anaknya hilang tanpa dapat menghidu ke mana jejaknya.

Menerusi email itu beliau menceritakan sewaktu meninggalkan rumah 2 Ogos, isterinya dalam keadaan baik seperti biasa, mesra dan bercerita. Tetapi semasa dihubungi pada 3 Ogos ketika Sabah menerusi telefon tiada jawaban dan beliau mula mengsyaki berlaku sesuatu.

Sehinggalah beliau pulang pada 8 Ogos mengesahkan ketiadaan isteri dan anak-anaknya di rumah dan kejadian itu benar-benar mengejutkannya. "Saya terkejut bila pulang ke rumah didapati isteri dan anak-anak tiada." katanya. Barang-barang rumah juga turut sama hilang tambahnya.

Isteri itu dipercayai meninggalkan rumah dengan memandu kereta Datsun Sunny bernombor plat BBT 3157.

Menurutnya dia tidak tahu apakah punca isterinya melarikan diri, ini menyebabkan fikirannya bersimpang siur san agak tertekan kerana merindui kepada kedua anaknya.

Kata Adnan beliau sudah mencari isterinya ke mana-mana termasuk ke rumah keluarganya di kampung Anak Ikan, Gemuruh, Setiu Terengganu. "Saya dah cari ke rumah orang tuanya dan bertanya kaum keluarganya, mereka juga tidak tahu menahu mengenai isteri saya dan anak saya," ceritanya lagi.

Menerusi emil itu Adnan meminta agar berita kehilangan isterinya diuar-uarkan menerusi blog ini. "Saya berharap kepada sahabat semua jika mengetahui di mana isteri dan anak-anak saya berada sila maklumkan kepada saya menerusi telefon 019-9531680." rayunya.

Untuk mengesahkan email itu saya menghubungi Adnan jam 12:30 tengah malam tadi. Beliau sangat berharap kepada pembaca dan penjenguk blog ini dapat membantu mengesan isterinya berdasarkan fakta-fakta gambar dan nombor plat kereta yang diberikan. [wm.kl. 12:30 t/malam 24/08/09]

Di bawah ini disiarkan sepenuhnya email Adnan kepada saya;

SALAM.. SAYA SELALU MENGUNJUNGI BLOG SAUDARA ,AMAT MENARIK DAN BRNAS SEKALI SAYA PERCAYA SAUDARA MEMPUNYAI KAWAN SELURUH MALAYSIA. SEHUBUNGAN DENGAN ITU SAYA MOHON JASA BAIK SAUDARA.

BEGINI CERITANYA:"SAYA KESABAH PADA 02 OGOS BARU-BARU NI MENYERTAI XPDC MENDAKI GUNUNGKINABALU SAYA PULANG DARI SABAH PADA 08.08.09 BALIK RUMAH ISTERI DAN ANAK-ANAK SAYA SUDAH TIADA, SAYA MENCARI SEHINGGA KAMPUNG ASAL DITERENGGANU.

SAYA TAK TAHU APA PUNCA SEBELUM SAYA PERGI PADA 02.08.09 ELOK DAN BAIK JE BERSEMBANG DAN BERCERITA. KENAPA ISTERI SAYA BEGITU TEGA LARI DARI RUMAH MEMBAWA ANAK-ANAK DAN BARANG2 SEKALI? SAYATIDAK TAHU APA MASALAH SEBENARNYA.

SAYA RINDUKAN ANAK-ANAK SAYA."MOHON SAHABAT2 JIKA TAHU DAN TERLIHAT DIMANA ISTERI DAN ANAK-ANAKSAYA DIMANA SAHAJA TOLONGLAH BAGITAHU ISTERI SAYA MEMANDU KERETANISSAN SUNNY BBT 3157 DAPATKAN MAKLUMAT DIMANA DAN HUBUNGI SAYA NOTEL 019-9531680 .

TERIMA KASIH. SAMA-SAMA KITA DOAKAN SEMUGA USAHAINI BERJAYA. HANYA ALLAH JUA MEMBALAS JASA BAIK SAHABAT2. MOHON PANJANGKAN KEPADASEMUA KAWAN2. HARAP SANGAT2 SAYA DAN BUNTU DIMANA NAK CARI LAGI.

NAMA ISTERI : ROHANI BT DAUD 40 THN (asal Terengganu) ANAK: NUR KASEH KAMILA 21/2 THN NUR KASEH KAMELIA 11/2 THNDI SERTAKAN GAMBAR ISTERI DAN ANAK-ANAK.TERIMA KASIH HUBUNGI SAYA JIKA RAGU-RAGU DENGAN MAKLUMAT INI.

1 comment:

eelobor said...

Semoga saudara adnan othman banyak bersabar dan berdoa serta menunaikan solat hajat yang berterusan.