Wednesday, August 15, 2012

Salentia Buat Lawak Lagi...

CELOTEH MURAI

Lama Murai tidak buka mulut untuk mengatuh. Pagi ini Murai hendak berkokok sikit setidak-tidak melakukan senanam mulut. Ceritanya tentulah fasal Salentia. Dalam surat khabar hari ini Salentia mendedahkan kononnya Anwar Ibrahim seorang ahli Freemeson yang aktif dengan kedudukan keahliannya di tangga ke 148. Salentia menemui maklumat itu dari sebuah laman web?

Murai percaya ada syaitan yang membekalkan perkara itu kepada dia. Malaikat dan orang baik-baik tidak akan tergamak membekalkan bahan yang belum sah untuk didedahkan. Setahu Murai Salentia buta dan seorang jahil murakab mengenai internet. Dia tidak tahu bukan saja menggunakan geoogle atau sebarang jenis enjin pencari, bahkan hendak bukan komputer pun tidak tahu.

Pada perkiraan Salentia suis untuk buka komputer atau laptop macam hendak hidupkan enjin motor, kena start .. cendeh statar dengan kaki. Mana dia tahu kalau hendak buka laptop hanya sentuh suisnya sahaja, bahk... kelier terbuka. Jadi dengan kedudukan dan kejahilan itu Murai tidak fikir sumber itu dia dapat sendiri. Berapalah dibayar kepada pembekal itu tidak pula dapat diagakkan.

Jadi kalau sumber itu adalah pemberian syaitan, macam mana boleh dipercayai. Tetapi akhbar penjilat buntut tidak kira sama ada sumber itu sahih atau tidak akan dipakai saja asalkan ia memburukkan Anwar. Bagi media PB usahkan perkara atau soal-soal sebegitu sekiranya ia terjumpa tahi Anwar akan dipukul gambar dan diletak dimuka depan selepas itu akan bertanya kepada orang seperti Salentia, wakil rakyat 9/10 dan serumpun dengannya untuk memberi pandangan dan previu tahi Anwar.

Kalau media PB waras tidak mudah untuk ia menyiarkannya kerana Salentia sendiri mengakui dia tidak dapat mengesahkan maklumat itu. Katanya dia tidak menuduh tetapi meminta penjelasan dari Anwar tentang apa yang dikatakan itu. Agaknya macam mana kalau Murai juga bersikap begitu meminta Salentia dedahkan siapakah artis yang beliau belanja buka saloon?

Begitulah orang tidak ada kerja akan berbuat apa saja untuk menyibukkan diri agar menarik perhatian umum. Mungkin kerana jelous dengan sokongan ke atas Anwar hari ini yang sibuk ke sana ke mari sedangkan dia meriba tangan tidak ada mana-mana pihak panggil ceramah, maka dilakukan kerja-kerja syaitan itu.

Sekali lagi tektik politik murahan atau semahal barang dalam kain Salentia yang sudah tidak berapa hidup diamalkan. Dia tahu Anwar yang jauh lebih berbisa yang moral politik lebih tinggi darinya tidak akan melayani kerenah itu. Anwar tidak pun akan memandang sebelah mata dengan apa yang didedahkan itu.

Bila ini berlaku masa inilah dia hendak tempelak dan hentam Anwar balik, kononnya Anwar sudah kecut perut dengan pendedahan itu. Politik iblis sebegini orang panggil politik hayung batu atau ***** mamba.!

Setuju benar Murai kalau Anwar tidak memberi apa-apa reaksi atau menjawab tuduhan Salentia itu. Jangan kata apa-apa biar dia membebel sendiri. Biarlah orang-orang yang sama gila dan sama tolol dengannya sahaja yang peduli pendedahan berbentuk fitnah itu.

Murai hendak tanya si Salentia ini kenapa dia tidak mengeluarkan senarai keahlian yang dianggoati oleh beberapa bekas pemimpin Umno lain termasuk seorang perdana menteri yang mana perkara ini sudah menjadi pengetahuan umum? Kalau dia seorang yang adil, kononnya profesional dalam politik kenapa menghala kepada Anwar saja? Kenapa? Kenapa? Basa jahat.

Apakah Salentia tidak mengetahui maklumat ini. Kalau tidak tahu macam mana pula dia tiba-tiba dapat maklumat mengenai Anwar. Nampak sangat bohong dan belawak serta jahatnya Salentia dengan pendedahan itu.

Murai faham kenapa dia jadi gila babi dengan pendedahan itu kerana kecewa bila mana Anwar dikatakan tidak melayan siulannya untuk berbaik semula dengan pembagkang - PR. Ada maklumat yang Murai tahu ada orang kuat Salentia cuba untuk berjumpa dengan Anwar bagi diberi tahu hasrat Salentia untuk berbaik semula dengan Anwar. Dia dikatakan mahu simpati Anwar bagi mendapatkan laluan bertanding dalam pilihan raya setelah Umno tak berapa mengharapkannya.

Katanya Anwar tidak layan dan inilah menyebabkan dia jadi sasau tempoh pagar memburukkan Anwar.  

Pendedahan Salentia mengenai Freemeson itu satu kesilapan. Percayalah selepas ini akan ada orang mendedahkan nama-nama pemimpin Umno yang menjadi ahli kehormat pertubuhan Yahudi itu. Secara tidak langsung tindakan tolol Salentia itu akan memalitkan malu kepada Umno juga termasuk diri Ha Najib Razak sendiri. Dan mungkin juga selepas ini akan ada orang yang sebar gambar Salentia dalam keadaan memalukan.

Murai: Kalau tangan berani mencincang bahu hendaklah berani menanggung.
 [wm.kl.6:12 am 15/08/12]
Post a Comment