Saturday, September 15, 2012

Kenapa Tak Marah Kate Masuk Ke Masjid?

SEALAM PERASAAN

Kate dan suami memasuki masjid.
Bekas setiausaha politik kepada bekas Perdana Menteri Malaysia menghantar sms kepada saya mempertikaikan kenapa kunjungan puteri di Raja Britian Kate Middleton dan suaminya Putera William ke masjid berhampiran KLL tidak dibantah dan diterima seadanya.

Tanya beliau mengapa umat Islam yang sebelum ini bagaikan histeria memarahi pemimpin DAP memasuki ke surau dimaki hamun dan dikatakan mencemari Islam.

Kaki Kate yang mugil melangkah tangga masjid.
Tanya beliau apakah kaki mugil Kate suci dari kaki pemimpin DAP itu? Apakah bezanya kaki mugil dengan kaki kematu? Beliau juga menyuruh saya membelek gambar-gambar terkini Kate yang dipaparkan dalam majalah Closer yang boleh diakses menerusi internet.

Memang dalam paparan gambar itu Kate memasuki masjid. Sekeping gambar menunjukkan Kate berjalan menaiki tangga dan kedua belah kakinya nampak jelas. Gambar itu juga turut memaparkan kasut Kate yang diletak di atas tangga.

Saya yakin gambar kaki dan kasut Kate yang diletakkan di atas tanggan beralasankan permaidani tidak disiarkan dalam akhbar penjilat buntut, atau majalah Kiblat dan Al Islam terbitan Utusan Melayu.

Kasut Kate diletak atas permaidani.
Soal bekas setiausaha itu lagi sepatutnya mereka yang sebelum ini sasau dan menunjukkan keprihatinan mereka yang tinggi terhadap agama dan mengkritik orang Islam memasuki masjid atau surau walaupun untuk menyampaikan bantuan kepada orang Islam memprotes tindakan Kate itu. Kalau kita marah kepada kafir DAP, mengapa kita mendiamkan diri dengan menantu Puteri D itu?

Beliau juga menarik perhatian apa pandangan Hasan Akidah di dalam soal ini. Apakah perbuatan Kate yang jelas seorang Kristian tidak mencemari masjid? Atau pun kerana kemasukan Kate itu tidak menjejaskan politik Umno maka ia dibenarkan?

Tidak lupa pegawai berkenaan turut bertanya mengenai apa pandangan ulamak muda Umno Fatu Bari an juga ulama tua Harussani Zakaria. Beliau berharap mereka dapat memberi penjelasan kerana menurut maksud sebuah hadith kalau kita berbuat sama dengan mereka (orang kafir) maka kita juga seperti mereka?

Seterusnya pegawai itu memberi pandangan hendaklah kita adil dan berkata benar mengenai Islam dan jangan mengurusnya mengikut perasaan dan memikirkan kepentingan kita. [kk.sbh 10:50 am 15/012/12]

3 comments:

Unknown said...

Kita marah bila org KAFIR menghina Nabi SAW,
Tp kita SENYUM bila org KAFIR masuk ke dlm masjid tanpa menutup AURAT...Dimana letaknya kesedaran dri...

firdaus said...

Apa yg dikesalkan ada sorang pakcik berbaju melayu merah seperti langsung tak ingat hukum bersentuh dgn bukan mahram dan dgn selambanya berjabat tangan dgn puteri raja tu tanpa segan silu
dari pemimpin sampailah ke pakcik ni sama saja kembang kembang hidung jumpa middleton ni sampai terlalu terpengaruh macam terpengaruh dgn gangnam yg lirik lagunya dikatakan ada unsur menghina nabi semasa israq miqraj
ni lah celaka dan munafiknya islam melayu di malaysia ni

Nor Azman bin Sukerman said...

Assalamu alaikum tuan. Apa pun yang berlaku dan dilakukan oleh UMNO telah ada justifikasinya. Maka dengan justifikasi yang "diperakukan (certifyed by)" manusia terunggul dalam UMNO, berhak dan berkewajipanlah parti Syaitan yang dikenali ini bertindak bersesuaian dengan perakuan Mahathir itu.