Sunday, April 4, 2010

Berita Kereta Misteri

Kereta Siapa: Sudah Seminggu Tersadai!



KERETA jenis Wira plat nombor WLC 1544 ini sudah seminggu tersadai di pinggir jalan Wangsa Maju, berhampiran simpang Seksyen 4 /Wangsa Murni, Wangsa Melawati, Setapak.

Menghairankan, kenapa ia ditinggal begitu saja? Kewujudan kereta ini misteri. Ia menganggu lalu lintas terutamanya waktu puncak di kala murid mahu ke sekolah dan pulang. Jam 11:03 minit pagi tadi kereta itu masih di situ dengan tenangnya.

Menghairankan juga kenapa empunya membiar begitu saja tanpa bimbang ianya diapa-apakan. Apakah kereta ini kereta curi yang ditinggalkan kerana kehabisan minyak? Mustahil kalau ia 'bertuan' tuannya sanggup membiarkan begitu lama tanpa berusaha memulih atau mengalihkannya ke bengkel.

Juga menghairankan apakah tugas polis trafik dan juga pihak DBKL? Apakah mereka tidak terliur untuk mengatasi masalah kereta ini misalnya mencari pemiliknya. Jarak balai polis terdekat dengan kedudukan kereta itu tidak sampai 2 km. Misalnya polis boleh mengambil inisiatif untuk menyiasatnya dan jika ianya tidak bertuan boleh ditunda dengan kerjasama JPJ atau DBKL ke tempat lebih selamat kerana ia boleh menganggu pengguna jalan raya.

Apakah nanti ada laporan baru hendak bertindak. Kenapa kita semua sulit dan liat untuk melakukan sesutau demi kebaikan bersama?

Dan saya memulakan dengan memasukkan kereta misteri ini ke dalam blog. Keputusan ini diambil selepas seminggu ianya terbiar. Kepada penjenguk blog ini yang mengetahui asal usul dan pemilik kenderaan ini hendaklah bertindak memberi tahu tuan punya atau apa-apa tindakan wajar kerana kewujudannya di situ boleh menganggu lalu lintas.

Ia juga turut menghilang kemurnian taman Wangsa Murni yang terletak di sebelahnya. [wm.kl. 11:40 am 04/04/10]

3 comments:

Haris Zalkapli said...

Suka sangat orang tinggal kereta kat Wangsa Maju. Rasanya tahun lepas ada jugak, jalan yang sama tapi arah bertentangan.

tamingsari said...

Kereta ni merajuk agaknya.Selepas buang bayi,kes buang kereta pulak jadi trend. Kalau polis tak ambil tindakan suruh tawke besi buruk ambil alih.

dexidle said...

Tu la.. spatutnya polis kena take action, boleh trace apa sape tuan kete tu... mana la tau kot tuan kete tu kena kidnapped ke...