Monday, November 4, 2013

Penjumlahan undi PRK Sungai Limau bermula

PENCERAPAN                                                                                    

8:30 pm: Laporan beberapa portal dan individu yang mendapat maklumat langsung dari bilik gerakan kedua-dua pihak, Pas dan BN di Sungai Limau menyebut Pas memenangi pilihan raya kecil itu. Majoritinya seperti mana dilaporan sebelum ini sekitar 1,000 lebih. Sama-sama kita tunggu pengumuman rasmi dari SPR yang dijangka diumumkan jam 9:30 malam. Atau pun mungkin juga akan diadakan pengiraan semula untuk melewat-lewatkan keputusan. Wassalam Mso.


8:16 pm: Pengiraan undi sedang rancak dilakukan. Maklumat tidak rasmi masih menunjukkan Pas mengatasi BN dengan majoriti lebih 1,000 . Perkiraan untuk lebih 10 peti undi.

8:00 pm: Maklumat tidak rasmi dari pemimpin tertinggi Pas, Pas menang dengan majoriti lebih 1,000.

7: 57 pm: Mengikut culaan tidak rasmi dari sebuah pusat pemantauan menunjukkan BN menang dengan majoriti 951 undi? 

Jam 7:40 pm. Pingiraan undi pilihan raya kecil N20 Sungai Limau sudah pun bermula. Sebanyak 85.5% pengundi atau seramai lebih 23,249 pengundi telah menunaikan kewajiban mereka masing-masing. Sekarang ini sudah ada beberapa keputusan tidak rasmi perkiraan di pusat-pusat mengundi yang berjumlah sebanyak 17 pusat mengundi.

Dari sembilan pusat mengundian yang sedang membuat pengiraan mendapati calon Pas, Mohd Azam Samat mendahuli calon BN Ahmad Sohami Lazim dengan kelebihan beberapa puloh undi sahaja. Sekiranya maklumat tidak rasmi ini konsisten ini menunjukkan ada tanda-tanda calon Pas dicabar hebat oleh calon BN dan kemungkinan juga akan berlaku up-set. [*** 7:40 pm 04/11/13]

No comments: