Sunday, June 20, 2010

Perhatian

Tolonglah Jangan Ganggu Email Saya

Setiap hari saya menerima puluhan email liar yang menawarkan berbagai bentuk skim atau sistem untuk mendapat wang cara mudah. Macam-macam yang ditawarkan sekilas pandangan seolah wang atau untuk menjadi kaya begitu senang sekali. Kemudahan IT hasil ketinggian ilmu Allah yang disalurkan melalui pelbagai jenis manusia seakan menafikan kita untuk bekerja dengan tulang empat kerat seperti lazimnya untuk kaya dan memenuhi keperluan hidup.

Saya tidak percaya kepada segala macam tawaran itu. Saya juga tidak ada masa untuk ikut sama terjebak didalamnya. Saya merayu dengan rendah hati tawaran-tawaran kekayaan yang tidak tersaul dek akal itu usahlah dikirimkan kepada saya. Mengirimkan kepada saya hanya membuang masa anda dan juga masa saya untuk melupuskannya. Tidak fasal-fasal juga menyebabkan saya akan menyumpah dan memakin hamu kepada si pengirim.

Tak apalah, saya tidak sama sekali berhajat untuk menjadi kaya dengan menyertai apa-apa skim yang ditawarkan itu. Kepada si pengirim saya ucapkan selamat maju jaya dan menjadi kaya menerusi sistem atau skim yang berkenaan. Cubalah kepada orang lain tetapi jangan kepada saya. Sesungguhnya saya tidak sesekali akan bersubahat dengan aktiviti-akviti yang mungkar!

Harap faham dan mengerti!


Salam hormat,
MSO

No comments: