Saturday, July 9, 2011

Sesudah Subuh

Suasana KL Selepas Subuh

Keadaan KL masih tenang, beum ada sorak sorai dan juga ketukan cota. Belum kedengaran siren kecemasan. Locing menggera Fru supaya brrtindak membantai dan memukul para demostran belum lagi kedengaran.

Jalan utama, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Raja Laut juga mash tenang. Masih ada kereta yang bergerak. Teksi dan LRT juga masih berfungsi.

Tetapi yang jelas motorsikal yang yang tersandar di tepi tepi jakan dan juga di kaki lima kedai. Mungkin peserta menyusup masuk seawal Subuh. Banyak individu berkembar mundar mandir di kuar hotel, mungkin mereka pegawa polis atau SB yang dihantar untuk membuat tinjauan.

Orang ramai yang menginap di hotel dipercayai peserta himpunan sudah turun ke kafe untuk mengambil sarapan. Rata mereka ada perserta himpunan. Saat ini beberapa buah halekoter berlegar di udara membuat pemantauan. Sesekaj mendekati di tempat pengunapan ini dan sesekali menjauhai.

Jam 9:00 pagi perserta akan muka bergerak. Yang menginap di sektar Chow Kit akan bergerak menuju ke Masjid Kampung Baru. Khabarnya masjid kamoung Baru dikunci. Mereka yang menginap di sekita Jalan Tuanku Abdul Rahman akan bergerak ke arah pusat membeli belah Sogo.

Yang menginap di Jaan Raja Kaut dan berlabuh di pejabat Pas pula akan bergerak ke masjid Negara atau akan bergabung dengan ketumbokkan di Sogo. Himpun akan bergerkak serentak ke masjid negara. Selepas menunaikan solat zohor perarakan akan menghala ke stadium merdeka.

Baru sekjeap tadi sebuab kereta poljs dengan siren ang menyinga melintar di jalan Raja Laut. Apakah ada sesuatu yang dikejarkan ataupun salah satu aksi polis untuk menakutkan orang ramai. Bersambung kalau ada kesempatan. (kl 9:11 am 09/07/11)
Post a Comment