Thursday, March 20, 2008

Berita Panas

Mahathir Akan Keluarkan Kenyataan Menggemparkan

PARA veteran Umno dikatakan akan mengunjungi bekas PM Dr Mahathir Mohamad untuk menerima pandangan berhubung pergolakan yang berlaku dalam Umno kini.

Sumber Yayasan Perdana memberi tahu pertemuan itu dijangka hari ini. Ianya dihadiri oleh pemimpin veteran Umno yang kini sudah tidak lagi memegang apa-apa jawatan dalam Umno peringkat bahagian.

Selepas pertemuan itu Dr Mahathir dikatakan akan mengeluarkan satu kenyataan yang menggemparkan Umno khsusnya!

Apakah ianya ada hubungan dengan kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah di Kota Bharu semalam yang menyatakan kesediaan untuk menentang Abdullah Ahmad Badawi untuk jawatan presiden Umno Julai depan tidak dapat disahkan.

Bagaimana pun difahamkan Tengku Razaleigh mengunjungi Dr Mahathir dua hari lepas.

Dipercayai kunjungan itu ada kaitan dengan perkembangan mutakhir dalam Umno.

Beberapa hari lalu Dr Mahathir membuat seruan agar Abdullah Ahmad Badawi melepaskan jawatan Perdana Menteri ekoran kekalahan teruk BN dalam pilihan raya lalu sehingga terlepas empat buah negeri.

Dalam pada itu satu sumber menyebut satu gerakan yang digerakan kumpulan tertentu untuk merapatkan bekas Perdana Menteri dengan bekas Menteri Kewangan itu giat dijalankan.

Mereka diminta agar kedua tokoh itu duduk bersama dan bekerjsama untuk mengatasi masalah dalam Umno hari ini.

Tengku Razaliegh adalah satu-satunya tokoh yang dapat menyelesaikan kemelut yang melanda Umno hari ini dan ia akan berjaya sekiranya Dr Mahathir memberi sokongan padu. [wm.kl 11: 00 am 20/03/08]

No comments: