Wednesday, March 26, 2008

Berita Ringkas

Tidak Ada Sebab Untuk Agong Panggil Tengku Razsleigh Menghadap!

ADA info dari blog seorang kawan mengatakan Tengku Razaleigh Hamzah akan menghadap Yang Dipertuan Agong hari ini. Sejauh mana maklumat itu boleh dipercayai sukar untuk ditentukan.

Dalam keadaan sekarang berbagai cerita berbentuk psywar dilakukan oleh pihak tertentu untuk menaikan pihak tertentu.

Dalam hal ini kita seharusnya rasional dan tidak mudah terpengaruh dengan berita-berita atau khabar yang berbaur perang saraf itu. Apa lagi kalau ia melibatkan individu tertentu dan institusi Raja di mana kemuliaan dan martabatnya perlu dijaga agar intergitinya utuh.

Mengenai khabar Tengku Razaleigh akan menghadap Yang Dipertuan Agong itu apakah logiknya untuk memanggil beliau menghadap? Jangan murahkan peranan dan martabat Agong.

Tengku Razaleigh tidak mempunai apa-apa keistimewana untuk dipanggil menghadap Yang Dieprtuan Agong ketika ini. Lainlah kalau ianya dibuat atas dasar peribadi dalam konteks hubungan darah dan daging antara mereka sebagai kerabat di Raja.

Kita juga tidak mahu status dan kedudukan Tengku Razaleigh boleh dipermainkan. Kepada pihak yang mendokong dan meletakkan Tengku Razaleigh sebagai penyelamat bangsa hendaklah bersikap rasional dan tidak menggunakan propaganda murahan dalam usaha menaikan ahli Parlimen Gua Musang itu. Bertindaklah dengan bijak dan penuh kewarasan! [wm.kl 10:00 am 26/03/08]

No comments: