Friday, December 30, 2011

Berita Terkini

Konvoi PKR Ditahan Polis

[kemaskini] Satu lagi rombongan konvoi ditahan melibatkan empat orang. Mereka ditahan dalam sekatan jalan raya di Kuala Krai. Kesemua mereka dibawa ke IPD Kuala Krai. Sementara itu antara pemimpin PKR yang bergegas ke IPD Tanah Merah ialah ahli Parlimen Tanah Merah, Amran Abdul Ghani bersama peguam, Zam Shahrany.

Apakah fobia baju kuning (Bersih) kini sudah bertukar kepada fobia risalah haram mengajak orang ramai berhimpun di mahkamah pulak?

Rombongan berkereta (konvoi) Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditahan dan disiasat oleh Ibu Pejabat Polis Tanah Merah atas kesalahan mengedar risalah yang tidak dibenarkan. Demikian menurut satu SMS kepada saya kira-kira jam 4:00 petang tadi.

Tidak diberitahu risalah mengenai apa tetapi dipercayai risalah yang meminta orang ramai turut beramai-ramai ke perkarangan mahkamah pada 9 Januari hari dimana Hakim akan memutuskan perbicaraan liwat ke atas Anwar.

Antara yang kena tahan Ketua Penerangan PKR Kelantan Roslan Puteh bersama enam yang lain. Berita dan ulasan lanjut akan mengusul. [wm.kl.4:50 pm 30/12/11]

No comments: