Friday, January 21, 2011

Berita Malas

Semua Negeri Hampir Terlibat Dengan Pilihan Raya Kecil

Ekoran kematian Adun Merlimau, Melaka Mohamad Hidhir Abu Hassan malam tadi kini hampir semua negeri terlibat dengan pilihan raya kecil. Terbaru negeri akan berdepan dengan pilihan raya kecil ialah Johor, di mana pilihan raya kecil Dun Tenang akan diadakan pada 30 Januari ini.

Daripada 13 negeri yang ada dalam persekutuan Malaysia hanya dua buah negeri saja yang tidak mengalami pilihan raya kecil untuk parlimen penggal ke 12 ini. Negeri itu ialah Perlis dan Pahang.

Negeri-negeri lain sudah terlibat dengan pilihan raya. Negeri Pulau Pinang, Perak, Kedah, Selangor, Kuala Terangganu,Negeri Sembilan dan Kelantan semuanya sudah melalui pilihan raya kecil apabila berlaku kematian Adun di negeri berkenaan ataupun perletakkan jawatan.

Dalam pada itu semua parti yang terlibat dengan pilihan raya itu masing-masing mencatat kemenangan. PKR menang di Permatang Pauh, Dun Penanti, Bukit Selambau, Pas menang di Kuala Terangganu, Bukit Gantang dan Manik Urai. Dap menang di Sibu. Manakala UBN pula menang di Bagan Pinang, Batu Sapi, Galas dan Hulu Selangor.

[berhenti setakat ini kerana nak ke Tenang]

No comments: