Thursday, January 13, 2011

Berita Baru

Tokoh Umno Akan Sertai PKR Di Pahang

PKR Pahang mungkin akan menerima kedatangan seorang ahli baru tidak lama lagi apabila tokoh Umno negeri berkenaan sedang menimbangkan untuk menyertai PKR. Tokoh berkenaan pernah menjadi orang penting di Ibu Pejabat Umno di Kuala Lumpur.

Kemasukan tokoh berkenaan akan diumumkan dalam satu majlis khas sempena lawatan penasihat umum PKR, Anwar Ibrahim ke negeri Pantai Timur berkenaan.

Penyertaan tokoh bergelar Datuk itu kelak menyuntik semangat kepada PKR Pahang dan dalam masa sama ia memberi kesan kepada Umno.

Tokoh berkenaan yang rapat dengan pemimpin Umno veteran di Kuala Lumpur katanya membuat pilihan itu kerana kecewa dengan apa yang berlaku di dalam Umno hari ini yang sudah hilang sifat origanlitinya.

Selain dari tokoh itu katanya ada beberapa tokoh veteran Umno yang cukup dikenali akan sama mengikut jejak lanagkah tokoh berkenan. Ini termasuklah dua hingga tiga orang pemimpin peringkat bahagian.

Katanya perkara ini sudah pun ke pengetahuan Pengerusi Perhubungan Umno Pahang, Adnan Yaacob dan arahan memujuk tokoh berkenaan agar terus bersama Umno sedang dilakukan. [wm.kl.10:00 am 13/01/11]
Post a Comment