Wednesday, March 13, 2013

Jenazah Dua Anggota Tentera Tiba di Kampung Halaman

 BERITA                                                                                                                        

Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Nik Mat turut sama hadir di Lapangan Terbang Sultan Islam Pengkalan Chepa untuk menanti ketibaan dua jenazah anggota tentera yang terkobran di Sabah, Ahmad Huharaiah Ismail dan Ahmad Farhan Roslan.

Beliau diiringi sama oleh TMB Ahmad Yaacob dan beberapa wakil rakyat. Adun Limbongan Drs Zainuddin Awang Hamad yang baru pulang dari Sabah juga turut hadir sama.

Media PB buntut tidak mengkredit kehadiran Tokguru dan pemimpin PAS lain dan hanya menyebut kehadiran pemimpin Umno saja.

Nik Aziz dan Mustapa hadir di air port Pengkalan Chepa.
Mungkin tahap buta huruf dan buta pedal media PB menjadi-jadi menjelang pilihan raya. Gambar di sebelah menunjukkan Nik Aziz memegang tongkat dan berdiri di sebelah kanannya Mustapa Mohamed berkopiah putih tanpa serban sedang menyaksikan jenazah diusung keluar oleh anggota tentera.

Jenazah tiba kira-kira jam 10:00 pagi.

Ahmad Hurairah masih bujang dan dijagka akan bertunang tidak lama lagi lagi maut dalam pertempuran dengan penceroboh di Kampung Sungai Nyamuk, Tanjung Batu Lahad Datu pagi semalam. Dalam pertempuran itu dua penceroboh turut terkorban.

Allahyraham berasal dari kampung Lalang Bayu Pasir Mas, Kelantan iaini satu daerah dengan Pengliam ATM Zulkefli Zainal Abidin. 

Manakala seorang lagi meninggal dunia dalam kemalangan apabila trak ATM yang dinaiki untuk menghantar bekalan terbabas dan jatuh ke dalam gaung. Allahyarham berasal dari Pasir Tumbuh, Kelantan.

Dengan kematian dua lagi anggota keselamatan kita ini, setakat ini sudah sembilan anggota pasukan kita terkorban dalam accident di Lahad Datu. Kedua-dua jenazah sudah sampai ke kampung halaman masing-masing dan waktu ini dalam urusan solat dan pengembumian. Al Fatihah dan salam takzirah dari blog Merah Tinta. [wm.kl.11:32 am 13/03/13]
Post a Comment