Monday, March 30, 2009

Kemuliaan Penjenguk

Prihatin Dari Penjenguk Blog Merah Tinta Kepada Nik Madihah

SEORANG penjenguk blog Merah Tinta telah bermurah hati menghulurkan sedikit sumbangan kepada Nur Madihah Mohd Kamal,18 pelajar cemerlang dalam peperiksaan SPM tahun 2008 yang mendapat 20A. Sumbangan berupah wang itu diamanahkan kepada saya untuk disampaikan kepada adik Nur Madihah.

Pembaca blog berkenaan membaca coretan saya menerusi pojok Murai yang diposting tidak berapa lama dulu. Pembaca berkenaan yang begitu terharu dengan kejayaan Nur Madihah menghubungi saya untuk menyampakan sumbangan berkenaan.

Disebabkan kesihatan tidak berapa mengizinkan baru semalam dapat saya serahkan sumbangan berkenaan dengan ditemani seorang rakan sdr Md Radzi Mustafa.

Mulanya saya berhajat untuk menjenguk sendiri keadaan Nur Nur Madihah dan kelauragnya di kampung Parang Punting. Serentak itu mahu melihat sendiri suasana kampung nelayan berkenaan dan kehidupan penduduknya yang dikatakan rata-rata daif.

Tetapi disebabkan masa tidak mengizinkan kebetulan pula Nik Madihah sibuk menghadiri beberapa majlis yang meraikan kejayaannya yang diadakan berbagai pihak menyebabkan niat berkenaan tertangguh. Kami hanya berjumpa di pintu belakang istana Negeri Kubang Kerian.

Semalam Nik Nur Madihah dengan ditemani ayah dan ibunya sedang dalam perjalanan hendak memasuki ke istana Negeri Kubang Kerian untuk membuat latihan bagi upacara menerima hadiah hari ini, di mana Sultan Kelantan dan Raja Perempuan Kelantan meraikan kejayaan anak-anak cemerlang dan kurang bernasih baik di istana sempena hari keputeraan Al Sultan Kelantan. Nik Nurmadihah merupakan salah seorang penerimanya sebagai pelajar cemerlang.

Ayah Nik Nur Madihah, Mohd Kamal Ismail dan ibunya terharu dengan sumbangan berkenaan dan beberapa kali mengucapkan terima kasih atas sumbangan berkenaan. "Terima kasihlah, menyusah balik untuk menyerahkan sumbangan ini, terima kasih banyak," lapaz Mohd Kamal terharu.

"Tak apa yang penting saya dan pembaca blog saya juga merasa seronok atas kejayaan Nik Nur Madihah dan sumbangan ini hanya sebagai penghargaan atas kejayaan itu saja," balas saya.

Sementara itu Nik Nurmadihah ketika ditanya apakah beliau sudah membuat keputusan berhubung tawaran yang diberikan kepadanya menjelaskan beliau masih belum membuat keputusan muktamad.

Dan di sini saya merakam ribuan terima kasih kepada penjenguk blog berkenaan atas sumbangan ikhlas itu. Semoga Allah s.w.t. juga yang dapat membalas segala kebaikan itu. Amin. [wm.kl 5:30 pm 30/03/09]

No comments: