Thursday, June 2, 2011

Muktamar Dewan Pemuda

Nik Abduh Timbalan Ketua Pemuda Pas Yang Baru

KEPUTUSAN pemilihan dalam Dewan Pemuda Pas telah pun diumumkan secara rasmi. Putera politik Nik Abdul Aziz Nik Mat, Nik Abduh, 42 memenagi jawatan timbalan ketua Pemuda Pas mengalahkan tiga calon lain termasuk penyandang.

Nik Abduh memperolehi 260 undi mengalahkan bekas timbalan ketua, Azman Safawi mendapat 94 undi, Suhaizan Kait 107 undi dan Firdaus Jaafar mendapat 193 undi.

Kemenangan Nik Abduh memberi gambaran bahawa golongan agama dan ustaz terus memimpin Pemuda dan percubaan untuk profesional bersongkok menguasai dewan itu gagal.

Sekaligus kemenangan Nik Abduh itu juga menebus kekalahanya dua tahun lepas yang merebut jawatan Ketua Pemuda Pas Kelantan.

Sementara itu untuk jawatan naib ketua pemuda pula dimenangi oleh Raja Iskandar yang mendapat 421 undi mengalahkan Nasir Zakaria yang mendapat 228.

Nasir dan Firdaus merupakan ahli parlimen dari Kedah.

Sementara 12 mereka yang terpilih untuk mengisi kerusi jawatan kuasa pula ialah, Ridhuan Mohd Nor, Khairul Faizi Ahmad Kamil, Ahmad Baihaki Atiqqullah, Mohd Adzan Musa, Kamaruzaman Mohamad, Ahmad Fadzil Shaari, Khalil Abd Hadi, Mohd Nazri Chik, Mohd Yusni Mat Piah.

Mohd Sani Hafzan, Mohd Nor Hamzah dan Syed Abdul Kadir Syed Hussein al Joofre. [wm.kl.7:00 pm 02/06/11]

No comments: