Thursday, February 28, 2008

Berita Lewat

Calon PKR Parlimen Wangsa Maju
Wee mesra dan mudah diterima

MALAM tadi calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong turun berkempen dan beramah mesra dengan penduduk di sekitar Wangsa Melawati, Wangsa Maju, Kuala Lumpur.

Walaupun Wee adalah orang baru di Wangsa Maju namun kerana kehebatan dan tarck recordnya dalam politik khsus semasa menjadi ahli Parlimen Bukit Bintang menyebabkan beliau tidak perlu banyak diperkenalkan.

Semalam semasa berceramah memperkenalkan dirinya dan juga menyatakan misinya sekiranya beliau dipilih menjadi ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee menjelaskan sekiranya rakyat mahukan perubahan mereka harus memilih pembangkang.

"Kita akan membawa perubahan termasuk sistem perundangan, pentadbiran yang pada masa ini begitu buruk dan teruk sekali, serta membela nasib rakyat yang tertindas di bawah kerajaan hari ini," kata Wee. Wee anak Kelantan yang fasih berdailek Kelantan merupakan seorang peguam terkemuka.

Penduduk Wangsa Maju nampaknya berpuashati dan menyakini Wee mampu menjadi jurucakap rakyat yang baik.

Turut sama berceramah untuk Wee ialah Aktvis Utama Warga Prihatin Malaysia (Prima) Abdul Muluk Daud yang lebih dikenali dengan nama pena Dharmala NS. Antara lain Dharmala menjelaskan sudah sampai masanya rakyat membuat pilihan secara terbuka dan bebas serta tidak terkongkong kepada sesuatu sistem pentadbiran saja.

Kira-kira 200 hadir pada ceramah malam tadi. [wm kl 5:00 28/02/08]

No comments: