Wednesday, January 24, 2024

Mahathir kantoi lagi

NOTA MALAM  

PDRM dan SPRM menafikan dakwaan Mahathir Mohamad yang dibuat ketika mengadakan sidang akhbar dalam episod untuk membela anak-anaknya semalam, yang mendakwa polis dan SPRM melakukannya sebagai penjenayah semasa menyoal siasatanya dan memburukkan SPRM tidak melaksanakan tanggungjawab. 

Beliau disiasat selama satu jam ekoran laporan 16 polis berhubung kenyataanya mempertikaikan kesetiaan kaum India ke atas negara ini. Kenyataan Mahathir itu tidak disenang kaum India sehingga beberapa orang pemimpin bangsa itu mempertikaikannya.

Menurut PDRM kenyataan itu diambil di pejabatnya di Yayasan Perdana seperti mana dikehendak Mahathir bukan di Bukit Aman.

Tuesday, January 23, 2024

Bila Mahathir sudah tercium harum penjara?

SUSUPAN PAGI

Mahathir membaca sesuatu di sidang
akhbarnya.
SEMALAM Mahathir Mohamad telah membuat sidang akhbar khas untuk membela dirinya, sekaligus meraih simpati rakyat terhadap nasib dan takdir yang menimpanya kini. Sesungguh Mahathir seorang hamba yang bernasib malang dan mengecewakan, kerana walaupun berada di hujung usia masih terus berhadapan dengan kerenah yang tidak menyenangkan.

Orang seusia beliau apa lagi dianggap negarawan masih lagi "berselibuh" dengan hal-hal yang memalu dan menyesalkan sangat pelik. Ini sesuatu yang pelik dan menghairankan mungkin jua ia suatu hukum karma.

Monday, January 8, 2024

Projek tebuk atap sudah jadi endemik

MENJOLAK MENTARI 

Anwar angkat sumpah sebagai
PM ke-10.
DIAWAL projek untuk menumbangkan kerajaan Perpaduan dan sekaligus membuang Anwar dari kerusi nombor satu negara frasa ketiga saya ditanya seorang kawan, "Sheikh ada apa berlaku di PMO?" Saya tidak segera menyedari apakah maksud pertanyaan itu. Bahawa kawan itu telah mendengar riak risik akan bakal berlaku kegemparan, dimana kerajaan akan tumbang dan Anwar Ibrahim akan tercabut dari kerusi perdana menteri.

Melalui risikan dan sumber-sumber diperolehinya, konon Anwar akan dijatuhkan dan kerajaan akan bertukar dalam masa terdekat. Tampaknya pertanyaan kawan saya itu menyakinkan dan bersemangat sekali. Mungkin dia seronok kalau Anwar tumbang kerana sebab-sebab tertentu.